نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 09:39

شهرک پرنیان قم با الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی ساخته خواهد شد

قم- استاندار قم گفت: فاز اول شهرک پرنیان با متراژ ۲ هزار هکتار با الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و تلفیق اشتغال و مسکن در دولت مردمی ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه بررسی مشکلات شهرک پرنیان که با حضور برخی مدیران‌کل دستگاه‌های دولتی در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: شهرک پرنیان مساحت ۱۷ هزار هکتاری دارد، در مطالعات صورت گرفته مقرر شد ۲ هزار هکتار آن در فاز اول مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مجموعه استان به دنبال ایجاد شهرکی مسکونی و صنعتی است که بتوان از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد. توصیه ما این است که این شهرک صرفاً به حوزه نهضت ملی مسکن اختصاص داده نشود و مسائل گوناگونی مانند طرح جوانی جمعیت، مولدسازی، ایجاد واحدهای صنعتی وغیره در این شهرک جانمایی شود.

استاندار قم تصریح کرد: موضوع مهمی که ابتدا باید نظر گرفته شود بحث تأمین آب این شهرک است. با توجه به اینکه به‌دنبال این هستیم در این شهرک واحدهای صنعتی ایجاد کنیم ابتدا باید به این موضوع توجه شود که آیا توان آماده‌سازی زیرساخت‌های مربوطه به این موضوع قابلیت اجرا دارد.

شاهچراغی با بیان اینکه در بحث تأمین برق و گاز این شهرک با چالش مهمی مواجه نیستیم گفت: همه ابعاد به درستی و با نظرات کارشناسی باید مورد بررسی قرار بگیرد. اگر در بحث تأمین آب مشکلی نداشته باشیم، در بحث تأمین گاز و برق این شهرک با مشکل غیرقابل حل نشدنی مواجه نخواهیم شد.

وی در ادامه تاکید کرد: عملیات اجرایی این شهرک بعد از تأیید شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور آغاز خواهد شد و این شهرک با الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و تلفیق اشتغال و مسکن ساخته خواهد شد.

استاندار قم در پایان گفت: مطالعات زیرساختی این شهرک از دهه هشتاد آغاز شده است و به لطف خدا در دولت مردمی عملیات اجرایی و آماده‌سازی آن انجام خواهد شد، این شهرک ظرفیت خوبی دارد که باید به آن توجه کرد.

گفتنی است موقعیت مکانی پیش‌بینی شده برای شهرک پرنیان، جنوب غربی شهر قم در جاده قم به نیزار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309794

مهمترین اخبار ایران و جهان: