نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 13:05

ثبت ۱۸۰۵ درخواست اعاده دادرسی در دادگستری استان کرمان

کرمان- معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت:طی سال گذشته ۱۸۰۵ فقره درخواست اعاده دادرسی در دادگستری استان کرمان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۱۸۰۵ فقره درخواست اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری در استان کرمان ثبت شده است که پس از ارجاع و بررسی درخواست‌ها، ۱۶۷۰ فقره از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان مردود تشخیص داده شده و بایگانی شده است.

رضا طالبی زاده در تشریح این خبر افزود: درخواست‌های اعاده دادرسی که با اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری از سوی رئیس کل دادگستری استان موافقت شده، به حوزه معاونت قضائی قوه قضائیه ارسال شده است.

وی به اقدامات انجام شده به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره و بیان کرد: در این راستا استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از پابندالکترونیک، اعطای مرخصی به زندانیان و اعمال عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شده است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در حال حاضر ۲۲۷ مددجوی زندان‌های استان کرمان با استفاده از پابندهای الکترونیک در حال تحمل دوران محکومیت خود هستند.

طالبی زاده ضمن بیان این مطلب که در سال گذشته ملاقات مردمی با یک هزار و ۱۵۷ نفر از مراجعه کنندگان نیز انجام شده است، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال نیز ۲۴۶ مورد ملاقات مردمی انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310594

مهمترین اخبار ایران و جهان: