نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 16:02

تمسک به حضرت علی (ع) راه نجات جوامع از وابستگی است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بشریت اگر حضرت علی (ع) را شناخته و تابع سیره آن حضرت باشد، به کسی محتاج نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر جمعه در مراسم عید غدیر خم در مسجد اعظم اردبیل در سخنانی با تبریک این عید بزرگ مسلمین، اظهار کرد: عقلانیت توحید در عید غدیرخم تجلی یافته است.

وی افزود: بنای عالم هستی بر پایه حق و حقیقت نهاده شده و خداوند انسان را خلیفه خود بر روی زمین قرار داده لذا خلیفه الهی باید در مرحله اول خداجو و حقیقت طلب بوده و به خدا شبیه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: مهم‌ترین نقش انسان در عالم هستی آبادانی است و این وظیفه انسان است که مانند آب با جاری شدنش حیات و آبادانی به عالم ببخشد که در این میان اگر انسان غرق در دنیا پرستی و امیال نفسانی باشد چگونه می‌تواند عالم را آباد کند.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه به انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان خلیفه پیامبر در جهان اشاره کرد و گفت: خداوند متعال به همان دلیلی که پیامبر را رسول خود در عالم قرار داده و راه هدایت را از طریق وی به بشریت نشان داد، به همان دلیل برای پیامبر نیز جانشین قرار داده و آن جانشین حضرت علی (ع) به عنوان نبض عالم هستی است.

وی به اهمیت ذکر منقبت علی (ع) در مراسم و مجالس دینی و فرهنگی گفت: ذکر نام حضرت علی (ع) و وصف آن حضرت باعث نزول فرشتگان به زمین می‌شود و این امر باعث وفور برکت و نعمت در عالم هستی است.

قرآن کریم تجسم واقعی شخصیت حضرت علی (ع) است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل قرآن را تجسم شخصیت حضرت علی (ع) عنوان کرد و افزود: برای شناخت حضرت علی (ع) باید به آیات قرآن متمسک شد چرا که کل قرآن تجسم شخصیت حضرت علی (ع) بوده و انتخاب آن حضرت تنها توسط خداوند انجام شده است.

حجت الاسلام جعفرزاده در توصیه به مسئولین فرهنگی جامعه گفت: دشمن درعصر کنونی در تلاش است تا دین اسلام را بی خاصیت جلوه دهد لذا باید مسئولین فرهنگی، والدین، کسبه و بازاریان و همه اقشار جامعه در اعتلای نام و سیره حضرت علی (ع) و ائمه معصومین (ع) در جامعه تلاش کنند و نسل جوان را با آموزه‌های اسلامی مأنوس کنند.

وی پذیرفتن ولایت زعامت عالم هستی را از وظایف شیعیان برشمرد و افزود: ولایت اطاعت، ولایت محبت حضرت علی (ع)، ولایت نشر اوصاف علی (ع) و ولایت تقوای حضرت علی (ع) باید در رفتار شیعیان و محبان حضرت علی (ع) تجلی داشته و در راه اعتلای منش و رفتار آن حضرت در جامعه تلاش کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340650

مهمترین اخبار ایران و جهان: