نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 15:55

افزایش ۴ درصدی اعتبارات دامپزشکی اردبیل

اردبیل- مدیرکل اسبق دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به افزایش ۴ درصدی اعتبار اداره کل دامپزشکی اردبیل گفت: افزایش اعتبارات موجب تقویت خدمات‌رسانی بهتر به روستاییان، عشایر و دامداران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: در بحث اعتبارات طی دوران مدیریت با ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این پست را تحویل گرفتم اکنون با افزایش ۴ درصدی اعتبار دامپزشکی این پست را تحویل می‌دهم.

وی با بیان اینکه افزایش اعتبارات موجب تقویت خدمات‌رسانی بهتر به روستاییان، عشایر و دامداران در این مدت شده است، افزود: امیدواریم در آینده نیز شاهد افزایش بیش از پیش این اعتبار باشیم.

مدیرکل اسبق دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به نمایان شدن بیماری‌های «انگارا» و «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» در برخی از مناطق اردبیل ادامه داد: در سایه تلاش شبانه‌روزی و جهادگونه همکاران و با قرنطینه کردن ۲ ماهه مناطق درگیر خوشبختانه هیچ بیماری حاد دامی در منطقه وجود ندارد و با وجود تعداد راه‌ها، داشتن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و سه استان دیگر جزو استان‌های پاک هستیم.

تکلوی به پرداخت معوقات اداره دامپزشکی اشاره کرد و گفت: برای پرداخت مطالبات تا تابستان سال ۱۳۹۹ با مشکل روبرو بودیم که پس از پیگیری‌های انجام شده و با تأمین اعتبار موفق شدیم تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی معوقات و مطالبات بخش خصوصی و همکاران را پرداخت کنیم.

وی ضمن تکذیب آمارهای ارائه شده مبنی بر ۳ برابر شدن شیوع بیماری تب مالت در این استان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون رایگان ۴۹۵ هزار و ۳۱۷ رأس دام سبک و سنگین در اردبیل انجام شده است و ۳۰ هزار و ۴۱۹ مورد آزمایش از طریق خونگیری و تست در راستای پیشگیری و کنترل بیماری انجام شده است.

مدیرکل اسبق دامپزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: خدمات دامپزشکی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی، سلامت و بهداشت عمومی جامعه، اقتصاد ملی و حتی در حوزه تجارت جهانی دارد اما خدمات آن وقتی نمایان می‌شود که بیماری خاصی در منطقه شیوع یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293006

مهمترین اخبار ایران و جهان: