نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 19:35

شناسایی معادن و ناوگان حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی در خراسان‌شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: معادن و میزان باری که حمل می‌شود همچنین نوع معادن و ناوگان باید مشخص شود تا داشتن بارنامه و کارت هوشمند مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طی سال گذشته طبق ضوابط قانونی باید ۵ درصد از حق مالکانه‌ای که معادن به حساب دولت واریز می‌کرد در شورای معادن به این اداره کل تخصیص داده می‌شد تا برای ایمن‌سازی و روکش محورهای مواصلاتی با اولویت مسیرهای حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی صرف شود.

وی با بیان این که این میزان در سال جاری به ۲۵ درصد از ۱۵ درصد حق مالکانه معادن افزایش یافته است، گفت: امسال با جدیت پیگیر این موضوع در محورهایی مواصلاتی که به معادن وصل می‌شوند، هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: ساماندهی ناوگان یکی دیگر از مواردی است که قرار است با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت، پلیس راه و انجمن صنفی حمل‌ونقل کالا انجام دهیم تا میزان باری را که از معادن استان حمل می شود مشخص و تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: معادن و میزان باری که حمل می‌شود همچنین نوع معادن و ناوگان باید مشخص شود تا داشتن بارنامه و کارت هوشمند مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پلیس‌راه تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را که ناوگان حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی در آن تردد دارند، کنترل کند و ناوگانی که بدون بارنامه هستند شناسایی، جریمه و به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان معرفی شود.

مشتری افزود: این اداره کل به منظور صدور بارنامه، دفاتر شرکت یا انجمن صنفی حمل کالا را در محل معادن شناسایی شده مستقر خواهد کرد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281194

مهمترین اخبار ایران و جهان: