نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:49

بارش رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از اواخر وقت امروز و طی فردا شاهد افزایش ابرناکی و بارش بصورت رگبار و رعدوبرق در نیمه شمالی و بویژه شمال غرب خراسان رضوی خواهیم بود.

زهرا مبشری نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ برای امروز در غالب نقاط استان، جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش محسوس و موقتی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از اواخر وقت امروز و طی فردا شاهد افزایش ابرناکی و بارش بصورت رگبار و رعدوبرق در نیمه شمالی و بویژه شمال غرب استان خواهیم بود. ضمن اینکه طی این مدت افزایش سرعت وزش باد در سطح استان سبب خیزش گردوخاک بویژه در نیمه شرقی و جنوبی و انتقال آن به نواحی مرکزی از جمله مشهد مقدس خواهد شد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا را صاف تا کمی ابری بتدریج افزایش ابر برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید توأم با گردوغبار در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعدوبرق پیش بینی کرد.

مبشری نسب افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته گلمکان-چناران با کمینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس خنک‌ترین و داورزن با بیشینه دمای ۳۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۱۶ و ۲۸ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد از تایباد ۴۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475406

مهمترین اخبار ایران و جهان: