نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 12:36

احتمال ال‌نینو در کرمانشاه؛ آماده‌باش برای مسوولان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به بحث بارش‌ها در مهرماه، پدیده‌ ال نینو برای استان‌های غربی از جمله کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته طی بارش‌ها قابل توجهی که داشتیم، در زمینه‌ی آب ریزهای لایروبی هایی صورت گرفت که امسال این قضیه توسعه یافته است.

یگانه گفت: برای مدیریت میزان آبی تنگه کنشت نیز یک تعداد حوضچه پیش‌بینی شده بود که سیل پشت آن‌ها قرار می‌گرفت و امسال نواقص آن برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به لایروبی تعدادی حوضچه در جنوب شهر، گفت: آب این ناحیه مربوط به منطقه سرفیروزآباد بود.

وی خاطرنشان شد: امسال باید شهرداری‌ها و آب منطقه‌ای نسبت به مصوباتی که دارند نسبت به لایروبی اقدام کنند.

یگانه پیگیری مشکلات جمع‌آوری آب‌های سطحی در تقاطع شهدا، تقاطع امام حسین(ع) و ورودی شهرک معلم را در حیطه وظیفه شهرداری دانست و گفت: نامه نگاری‌های مربوطه در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که در نیمه‌ دوم مهر شاهد بارش‌ها هستیم و بحث پدیده‌ ال نینو برای استان‌های غربی از جمله کرمانشاه پیش‌بینی شده، لذا می‌طلبد تمام دستگاه‌ها آمادگی بیشتری داشته باشند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529250

مهمترین اخبار ایران و جهان: