نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 15:11

بزرگترین اجتماع جاماندگان اربعین حسینی در ارومیه برگزار می شود

ارومیه - رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: امسال به همت مردم و هیئات مذهبی بزرگترین اجتماع سالانه ارومیه در قالب دلدادگان اربعین از میدان شهدا به سمت مزار شهدا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن محمدی ظهر سه شنبه در جمع مسئولین هیئات مذهبی ارومیه که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت حضور در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: کسی که محبت اهل بیت در دل او باشد، هر چند نتواند در پیاده روی اربعین حضور فیزیکی داشته باشد، جزو زوار اربعین محسوب حساب می‌شود و البته که حضور فیزیکی اجر و پاداش کم نظیری دارد.

وی تصریح کرد: تعداد افراد حاضر در اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته علی رغم گرمی هوا با افزایش چشم گیری مواجه بوده است و این عظمت اباعبدالله الحسین را نشان می‌دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تاکید کرد: کسانی که نتوانسته اند حضور فیزیکی در پیاده روی اربعین در را عراق داشته باشند می‌توانند جو اربعین را در شهر ایجاد کنند و لذا بر این اساس ان‌شاالله پیاده روی دلدادگان اربعین مثل سال گذشته در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی گفت: رسالت و هدف تبلیغات اسلامی سپردن کارها به مردم و دفاع از حرکت مردمی و مدیریت مردمی مراسمات است و این مسئله را در اجتماع یوم العباس، پیاده روی دلدادگان اربعین و … مشاهده کرده‌ایم و امسال نیز به همت مردم و هیئات مذهبی بزرگترین اجتماع سالانه ارومیه در قالب دلدادگان اربعین از میدان شهدا به سمت مزار شهدا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: با توجه به حضور پرشور مردمی پیش‌بینی می‌شود تعداد حاضرین در این همایش عظیم در ارومیه به چند ده هزار نفر برسد و سال گذشته بر اساس آمار نزدیک به ۲۰ هزار نفر شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: مراسم دلدادگان اربعین از ساعت ۱۶ عصر در میدان شهدا همراه با عزاداری مختصری شروع خواهد شد و در مزار شهدا هم با قرائت زیارت اربعین، مداحی مادحین و سخنرانی یکی از وعاظ و علمای شهر ختم خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این‌که هر کجا هیئات مذهبی وارد میدان شده‌اند حماسه افریده‌اند، گفت: با ادارات و سازمان‌ها هماهنگی‌های لازم برای تسهیل امور انجام شده است و بنا این است که همه کارها به دست مردم سپرده شود و از میدان شهدا تا مزار شهدا مواکب حسینی ایجاد خواهد شد و هر هیئتی که بنا دارد در این مسیر موکب ایجاد کند می‌تواند با تبلیغات اسلامی هماهنگی‌های لازم را جهت تسهیل امور انجام دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486606

مهمترین اخبار ایران و جهان: