نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 07:20

هرمزگان باغ موزه دفاع مقدس ندارد

28 استان کشور دارای باغ موزه دفاع مقدس هستند اما هرمزگان هنوز از چنین ظرفیت معنوی و فرهنگی بی بهره است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کمبود زیرساخت ها و برنامه های منسجم فرهنگی بخصوص با محوریت ارزش های دفاع مقدس یکی از اصلی ترین کمبودهای حوزه فرهنگی در هرمزگان است که یکی از آنها عقب ماندگی این استان در زمینه معرفی چهره های برگزیده دوران دفاع مقدس و نقش بارز و ممتاز شهدای این استان در رقم زدن رشادت های بسیار فراوان در جنگ تحمیلی است.

محور چنین برنامه هایی نیز در دیگر استان های کشورمان، مراکزی با عنوان موزه های دفاع مقدس است که در قالب اجرای برنامه های هفتگی و ماهانه، به کانونی برای معرفی اسطوره های ایثار تبدیل می شوند.

کمبود این بسترهای فرهنگی را وقتی در کنار اهمیت استان مرزی هرمزگان و ضرورت برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی هر چه بیشتر برای این استان قرار می دهیم، احساس این کمبود، دوچندان می شود.

ناوسالار یکم رضا رکن الدینی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: موزه دفاع مقدس در 28 استان کشور ایجاد شده است و تنها هرمزگان و دو استان دیگر از این مرکز فرهنگی بی بهره اند.

به گفته وی، ساخت این مرکز فرهنگی یکی از مطالبات جدی مردمی است و چهار هزار و ۶۰۰ متر زمین برای اجرای این پروژه در ساحل شرقی بندرعباس اختصاص یافته است و امیدواریم که اعتبار ساخت آن را در سفر پیش روی رئیس جمهور تامین شود.

استقرار ستاد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس نیز خود ظرفیت بزرگ فرهنگی برای این استان است که بتوان از آن به منظور توسعه برنامه های فرهنگی بهره برد.

- تصویر مربوط به باغ موزه دفاع مقدس تهران است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470550

مهمترین اخبار ایران و جهان: