نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 19:31

لزوم استفاده از ظرفیت ویژه گروه های مردم نهاد حامی اهدای خون

رشت- مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: استفاده از ظرفیت ویژه گروه های مردم نهاد در اهدای خون مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک پاکدل امروز دوشنبه در نشست با تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد حامی فرهنگ اهدای خون ضمن تاکید بر اینکه گروه‌های مردم نهاد از ظرفیت‌های ویژه برای پیشرفت ادارات و دستگاه‌های مختلف هستند، اظهار کرد: گروه‌های مردم نهاد به دلیل ماهیت داوطلبانه، مستقل، غیرانتفاعی و غیر سیاسی بودن، فعالیت‌هایشان از اقبال گسترده‌ای در جلب مشارکت مردم برخوردار است.

وی افزود: از این رو انتقال خون استان گیلان برای ترویج فرهنگ اهدای خون این آمادگی را دارد تا از ظرفیت این گروه‌های مردمی استفاده کند.

پاکدل به اهمیت حضور خیرین در توسعه فعالیت انتقال خون اشاره کرد و گفت: جایگاه والای اهداکنندگان خون بر کسی پوشیده نیست و لازم است تا با دعوت از خیرین، تشریح نیازها و تکمیل پروژه‌های مختلف در سراسر استان بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر به اهداکنندگان و بیماران نیازمند به خون خدمات ارائه کنیم.

وی با اشاره به فعالیت دو مؤسسه مردم نهاد «گیل یاران، حامیان اهدای خون و پلاکت»، «اهدای خون و سلامت» در استان گیلان تصریح کرد: این دو مؤسسه حول محور فرهنگ سازی اهدای خون، حمایت و تشویق اهداکننده، ساخت محتوا در فضای مجازی و ارتباط هر چه بیشتر نهادها، ارگان‌ها و ادارات فعالیت و انتقال خون استان را همراهی کردند.

بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای فرهنگ سازی

«محمدجواد یوسف زاده» مدیر عامل مؤسسه اهدای خون و سلامت، در ادامه این دیدار به بیان عملکرد مؤسسه در ارتباط با ادارات، نهادها و ارگان‌ها پرداخت و اظهار کرد: در این مؤسسه از وجود افراد فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگی بهره مند شدیم و دیدار و ارتباط با نهادها، ادارات و ارگان‌ها جهت فرهنگ سازی اهدای خون در دستور کار است.

«حمیدرضا رحیم زاده» مدیر عامل مؤسسه گیل یاران اهدای خون نیز از حضور مدیر جوان و پرتلاش در انتقال خون استان گیلان و همچنین از زحمات پرسنل تشکر و قدردانی کرد و به تشریح فعالیت سه ساله مؤسسه حول محور تجلیل از اهداکنندگان، پرسنل انتقال خون و مصرف کنندگان خون پرداخت و افزود: در اتاق فکر مؤسسه برای توسعه فرهنگ سازی اهدای خون نگاه فراگیر برای تمام اقشار جامعه وجود دارد و مدنظراست در تمام ایام به یاد بیماران و مصرف کنندگان خون باشیم.

وی به حضور همه طیف‌های اجتماعی در هیئت رئیسه این مؤسسه اشاره کرد و گفت: در مؤسسه از اعضای هنرمند، ورزشی، بازاری، فعال رسانه و مجموعه دار بهره مند هستیم و امیدواریم این همدلی برای نجات جان بیماران مفید واقع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442406

مهمترین اخبار ایران و جهان: