نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 12:35

باید با زبان مشترک و فراگیر زمینه مشترک مسلمانان ایجاد شود

ارومیه - عالم دینی کشور ترکیه گفت: بی‌تردید باید زبان مسلمانان با یکدیگر مشترک و فراگیر بوده و زمینه مشترک ایجاد شود که منجر به اتحاد اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محی‌الدین ییلدیریم پیش از ظهر چهارشنبه در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار کرد: علما و بزرگان مسلمان در راه عبور از مسیری سخت و دشوار هستند چون خون‌های فراوانی در راه اسلام ریخته شده و مسلمانان به جان هم افتادند و از سوی دیگر توطئه‌های فراوان علیه مسلمان افتاده است. بنابراین باید اراده قوی در راه مبارزه با ظلم داشته باشیم.

عالم دینی ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای ترکیه، ایران، مصر و پاکستان هر کدام دروازه اروپا، آسیا و آفریقا هستند و اگر این چهار کشور در کنار هم نباشد نمی‌توان با امپریالیزم مبارزه کرد و این در حالی است که دشمن به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است و به همه شکل برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صهیونیست‌ها هیچ‌گاه خواب ندارند مسلمانان باید بیدار باشند و اختلافات و تنش‌ها را کنار گذارند، در غیر این صورت نمی‌توان بحران سوم را پشت سر گذاشت بنابراین باید به وحدت اسلامی پرداخت.

ییلدیریم بیان کرد: امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پیشرو مسیر وحدت و اتحاد مسلمانان بوده چراکه وحدت مسئله بزرگی است و به همین سبب از دولت و حکومت ایران تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بی‌تردید باید زبان مسلمانان با یکدیگر مشترک و فراگیر بوده و زمینه مشترک ایجاد شود که منجر به اتحاد اسلامی شود و از سوی دیگر فرهنگ قدیمی را احیا کنند و به جای توجه به اختلافات به اشتراکات توجه کنند چراکه شیطان عامل اختلافات است.

عالم دینی ترکیه اظهار کرد: در طول سال مسلمانان با ظالمان مبارزه کرده بنابراین نباید به جان یکدیگر بیافتند چون حرام است بلکه باید از قطب‌بندی، نزاع و اختلاف میان یکدیگر پرهیز کنند و به سمت دوستی و وحدت حرکت کرده و از جهالت دوری کنند تا بتوان علم، عدالت، و وحدت اسلامی را برپا کرد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این اصل و اساس مهمی است که اگر مسلمانان در برابر دشمن و فتنه ضعیف باشند و اتحاد نداشته باشند، به مسائل اختلاف‌زا بپردازند با عقل سلیم در تضاد است و باید اصول اسلام را قبول کرد و هر مسلمان برادر مسلمان است و باید او را در آغوش خود کشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433594

مهمترین اخبار ایران و جهان: