نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 17:49

ترکیه همچنان در فهرست خاکستری FATF

FATF اعلام کرده است که اقدامات دولت ترکیه در تقویت سیاست‌ها برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم کافی نبوده و آنها آنکارا را همچنان در فهرست خاکستری نگه داشته‌اند.

‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اینتلی نیوز، گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF اعلام کرده است که اقدامات ترکیه برای تقویت مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم در سال گذشته کافی نبوده و این کشور همچنان در فهرست خاکستری باقی خواهد ماند.

در گزارش FATF آمده است که ترکیه همچنان در اجرای توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی نقص و کمبود دارد.

در این گزارش آمده است که ترکیه یک قانون مصونیت مالی بحث‌برانگیز دارد که در قالب آن افراد و شرکت‌ها می‌توانند دارایی‌های نقد، طلا، فارکس، اوراق بهادار و دیگر دارایی‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در خارج از این کشور یا داخل آن نگهداری می‌کنند، بدون افشای منشأ از بانک‌ها یا خزانه‌ها خارج کرده و یا جابه‌جا کنند.

در گزارش اخیر FATF از دولت ترکیه خواسته شده تا اقدامات پیچیده‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تحقیقات و پیگرد قضایی پولشویی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار قرار داده و در موضوعات مرتبط با ترویسم هم بررسی‌های مالی بیشتری انجام دهد.

FATF اعلام کرده که ترکیه باید ساختار قانون‌گذاری مالی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کرده و تلاش‌های خود بر اعمال قانون و همکاری بین‌المللی برای جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های تروریستی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر کند.

با توجه به باقی ماندن نام ترکیه در فهرست خاکستری FATF، این کشور همچنان با نظارت فزاینده از سوی FATF مواجه خواهد بود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434406

مهمترین اخبار ایران و جهان: