نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 06:34

اهانت به قرآن کریم در تضاد با مفهوم آزادی بیان و فتنه انگیزی است

نخست وزیر عراق ضمن تقدیر از تلاش‌های کمیساریای عالی حقوق بشر در محکومیت اهانت‌های مکرر به ساحت قرآن کریم اظهار داشت: اهانت به مقدسات در تضاد با مفهوم آزادی عقیده و تلاش برای فتنه انگیزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخست‌وزیر عراق با «فولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و هیأت همراه دیدار کرد؛ در این هیأت، «فرانسیسکو موتا» رئیس بخش آسیا، اقیانوس آرام، منطقه غرب آسیا و شمال آفریقای این کمیساریا، «رافینا شامدسانی» سخنگوی کمیساریا و «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق حضور داشتند.

وبگاه «الفرات نیوز» عراق روز یکشنبه گزارش داد که محمد شیاع السودانی در این دیدار ضمن تقدیر از این سفر که پیامی در حمایت از همه مردم عراق و تشویق به تداوم همکاری و تلاش در تضمین حقوق بشر به شمار می‌رود، اظهار داشت: این نخستین سفر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به عراق است.

نخست وزیر عراق در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر گفت: مردم عراق در ایام رژیم دیکتاتوری، درد و رنج بسیاری را متحمل شدند، به همین خاطر بیشتر از دیگران به حقوق بشر احترام می‌گذارند.

السودانی ضمن تقدیر از تلاش‌های کمیساریای عالی حقوق بشر در محکومیت اهانت‌های مکرر به ساحت قرآن کریم اظهار داشت: این اقدام، در تضاد با مفهوم آزادی عقیده و بیان قرار دارد و شکلی از اشکال تعدی و اهانت به ادیان و تلاش برای فتنه‌افروزی است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن تقدیر از موضع السودانی در همکاری و تسهیل فعالیت دفتر کمیساریا در عراق، تاکید کرد: عراق کشوری با قومیت‌های متنوع است و این عامل قدرتی برای این کشور در طول تاریخ بوده است.

این مقام سازمان ملل در پایان خواهان تلاش برای تقویت گفت‌وگوی ملی و روشن شدن سرنوشت مفقودین و ناپدیدشدگان در همه بحران‌های گذشته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429706

مهمترین اخبار ایران و جهان: