نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 20:23

جهاد آبرسانی به ۱۲۵ روستای لرستان

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان از جهاد آبرسانی به ۱۲۵ روستای لرستان خبر داد و گفت: مردم ۷۰ روستای این استان در دهه فجر و هفته دولت از آب اشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، یاسر اکبریان  عصر امروز در جلسه جهاد آبرسانی اظهار داشت: اجرای پروژه‌های جهاد آب‌رسانی با تلاش و تعامل مثبت بین بسیج سازندگی و شرکت آبفا در بیش از 125روستای لرستان برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی و رفع محرومیت روستاهای محروم از روند مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آب‌ر‌سانی لرستان بیش از 50 درصد است که طبق برآوردها به نسبت کشوری در جایگاه مناسبی قرار دارد و با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه جمعیتی بیش از 71 هزار نفر از روستاییان تحت‌پوشش خدمات شرکت آبفا قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان عنوان کرد: این پروژه شامل احداث ایستگاه پمپاژ، نیرورسانی، محوطه‌سازی، حصارکشی، ساخت اتاقک، تهیه تجهیزات چاه و چاهک، حفر چاه، خطوط انتقال و اجرای شبکه است.

وی بیان کرد: اعتباری بالغ‌بر 425 میلیارد تومان برای اجرای پروژه آب‌رسانی به برخی از روستاهای لرستان در نظر گرفته شده‌است که طی مدت سه سال به بهره‌بردای خواهد رسید.

اکبریان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 70 روستای لرستان در هفته دولت و دهه فجر امسال از آب شرب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 645

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1423806

مهمترین اخبار ایران و جهان: