نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 14:05

مجازات جایگزین حبس برای مجرم در مشگین‌شهر

مشگین‌شهر- رئیس شعبه اول دادگاه عمومی بخش مشگین شرقی گفت: مجرم دستگیر شده در مشگین‌شهر به جای مجازات حبس در راستای کاستن از آمار جمعیت کیفری زندانی‌ها محکوم به خرید ویلچر شد.

محمدرضا یعثوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از ضرورت‌های جامعه را خدمت صادقانه، بی منت و در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم دانست و اظهار کرد: نظر به محقق ساختن سیاست کاستن از آمار جمعیت کیفری زندانی‌ها، یک مجرم به جای مجازات حبس، به تهیه یک عدد ویلچر برای بیماران و تحویل آن به مرکز بهداشت و درمان شهر لاهرود، محکوم شد.

وی بیان کرد: پس از انجام تشریفات قانونی و رسیدگی لازم به پرونده یک متهم از بابت نگهداری مشروبات الکلی به مقدار ۷ لیتر، مجرم تشخیص داده شد و ملزم به خرید یک عدد ویلچر به مبلغ ۷۰ میلیون ریال و تحویل آن به مرکز بهداشت و درمان شهر لاهرود به عنوان نهاد پذیرنده زیر نظر قاضی اجرای احکام کیفری، شد.

رئیس شعبه اول دادگاه عمومی بخش مشگین‌شرقی ادامه داد: این رأی در راستای آثار زیان بار زندان بر متهم و خانواده وی و حمایت از بنیه مالی دولت و رویکردهای ترمیمی و بازپروری و فقدان سابقه محکومیت کیفری و اعلام آمادگی متهم برای انجام خدمات عمومی رایگان، صادر شده است.

یعثوبی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی استان همواره مبارزه جدی و بی امان با هرگونه اخلال در نظم عمومی، مبارزه با فساد، مبارزه با مشروبات الکلی و مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423250

مهمترین اخبار ایران و جهان: