نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 17:44

روابط دوجانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و انگلستان در «لندن»

وزیر امور خارجه ازبکستان در سفر به «لندن» با وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و در مورد توسعه روابط در زمینه‌های سیاسی، آموزشی و اقتصادی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان در چارچوب سفر به «لندن» با «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس دیدار کرد.

طرفین در این دیدار، روابط در حال توسعه از جمله دیپلماسی، آموزش، اقتصاد، روابط فرهنگی و بسیاری از موارد دیگر را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه ازبکستان در کانال تلگرامی خود نوشت: در دیدار وزیر امور خارجه انگلیس و نماینده پارلمان این کشور دستور کار همکاری‌های دو کشور در ابعاد مختلف از جمله دیپلماسی، آموزشی، اقتصادی، روابط فرهنگی و موارد دیگر تبادل نظر شد.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است. هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1402750

مهمترین اخبار ایران و جهان: