نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:06

خبرنگاران قصورها و کوتاهی ها را نقد کنند/واقعیت ها را تبیین کنیم

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نقد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و دولتی از وظایف رسانه است، گفت:اما این نقد باید منصفانه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس بسیج رسانه اظهار کرد: خبرنگاران در واقع سفیران گمنام انقلاب اسلامی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان‌کرد: یکی از رسالت‌های حوزه خبرنگاری و رسانه روشن ساختن افکار عمومی جامعه و افزایش آگاهی‌ها در بین مردم است.

طالبی ادامه داد: حُسن کار خبرنگاری در این است که به صورت عادلانه، منصفانه و صادقانه رفتار شود چرا که تنها در این صورت مخاطب را به سمت خود جلب خواهید کرد.

صداقت و انصاف زمینه ساز جلب مخاطب

وی گفت: مخاطب وقتی که در یک خبرنگار صداقت و انصاف را ببیند نسبت به آن رسانه اعتماد خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اولین روزنامه کشور در دوره قاجاریه منتشر شد، اظهار کرد: در دوران انقلاب مشروطه رسانه به بهترین نحو قضایا را برای مردم تبیین و تشریح کرد.

طالبی با بیان اینکه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز رسانه نقش بی بدیلی را ایفا کرد، ادامه داد: در دوران جنگ و دفاع هشت ساله نیز خبرنگاران در کنار فرماندهان در خطر مقدم حضور داشتند تا روایتگر مستند ایثارگری‌ها باشند.

وی با اشاره به بحث جهاد تبیین اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه در سطح بین‌المللی، ملی و استانی اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده که در قلم خبرنگاران به رشته تحریر درآمد.

جهاد تبیین را جدی بگیریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در حوزه جهاد تبیین انتظارات بیش از اقدامات فعلی است، گفت: جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری یک فریضه فوری و قطعی است.

طالبی اظهار کرد: برای این فریضه در حد وجوب باید کار جدی و قابل تأمل انجام داد و کار تحلیلی بیش از قبل برای مردم انجام داد.

وی افزود: اگر کار جهاد تبیین را جدی بگیریم دشمن با امپراطوری رسانه‌ای خود نخواهد توانست بر مغز و ذهن جوان ما تأثیر منفی بگذارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید با کار مستند و بیان واقعیت‌ها اقناع سازی را داشته باشیم، گفت: خباثت‌ها و دیکتاتوری‌های دشمن را نیز برای جوانان بیان کنیم.

طالبی با اشاره به اینکه دشمن ضعف‌های ما را چند برابر نشان می‌دهد، یادآور شد: هجمه‌های دشمن در طول ۴۳ سال گذشته اگر برای هر کشور دیگری رخ می‌داد حتماً براندازی صورت می‌گرفت.

وی گفت: اما انقلاب اسلامی به واسطه نگاه‌های اعتقادی و به پشتوانه حمایت مردمی ثابت قدم مانده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نقد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و دولتی از وظایف رسانه است، یادآور شد: اما این نقد باید منصفانه باشد.

طالبی اظهار کرد: کوتاهی‌ها و قصورها مطالبه‌گری شود ولی در کنار آن اقدامات صورت گرفته را نیز بازگو کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972306

مهمترین اخبار ایران و جهان: