نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 21:17

بارش باران و برف از فردا لرستان را فرا می‌گیرد/ هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی

معاون هواشناسی لرستان از بارش برف و باران در اغلب نقاط استان خبر داد و گفت: در مناطق سردسیر به ویژه نقاطی از شهرهای شمالی و شرقی بارش برف و همچنین در ارتفاعات، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی کولاک برف را خواهیم داشت.

زینب اکبری امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی لرستان اظهار کرد: امروز پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد پدیده‌های غالب استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی نسبتا خوبی از اواسط وقت فردا دوشنبه وارد استان می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان از بارش برف و باران در اغلب نقاط استان خبر و ادامه داد: در مناطق سردسیر به ویژه نقاطی از شهرهای شمالی و شرقی بارش برف و همچنین در ارتفاعات، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی کولاک برف را خواهیم داشت.

اکبری بیان داشت: طی این بازه زمانی در دیگر نقاط استان نیز شاهد ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق هستیم.

وی، آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، افت فشار گاز را از جمله مخاطرات پیش‌بینی شده با ورود سامانه بارشی فردا به استان عنوان کرد.

معاون هواشناسی لرستان، ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر اجتناب از سفرهای غیرضروری و رعایت نکات ایمنی و مجهز نمودن خودروها به تجهیزات زمستانی، بر آماده‌باش راهداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تاکید کرد.

اکبری ضمن هشدار سطح زرد هواشناسی، از احتمال تقویت نقطه‌ای این شرایط بارشی خبر داد و گفت: در این صورت اثر مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به خروج سامانه بارشی از آسمان لرستان از اواخر روز پنج شنبه، تصریح کرد: همزمان با خروج سامانه بارشی، در مناطقی از استان بویژه نواحی غربی و مرکزی بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید افقی محتمل است..

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1021206

مهمترین اخبار ایران و جهان: