نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 20:25

پاشینیان: پیروزی آسان نیست باید تلاش کرد

نخست وزیر ارمنستان از پایگاه‌های نظامی این کشور در ایام تعطیلات سال نو و کریسمس بازدید و نظامیان را به ادامه تلاش برای حفظ وطن تشویق کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر و «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان از پایگاه‌های نظامی این کشور در ایام تعطیلات سال نو و کریسمس بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» پاشینیان روز شنبه با نظامیان و فرماندهان در مواضع نظامی دیدار کرد و از نزدیک با کارهای مهندسی انجام شده در خطوط مقدم، نحوه خدمت و وضعیت معیشتی نیروها آشنا شد.

نیکول پاشینیان شماری از نیروهای نظامی ارمنستان  را به خاطر فداکاری و شجاعت در طول خدمت ستود.

وی گفت: «از همه شما به خاطر خدمتتان تشکر می‌کنم و برای شما آرزو‌های خوب دارم. باید درک کنیم که پیروزی آسان نخواهد بود، امروز باید این سختی را تحمل کنیم تا زندگی برای نسل فردا آسان شود. این سرنوشت ماست و باید عبرت بگیریم. وظیفه ما این است که یک کشور قوی داشته باشیم.»

وی ادامه داد: «این فرصت را داریم و این یک وظیفه سیاسی است.»

ارمنستان کماکان با  جمهوری آذربایجان مشکل دارد و در روزهای  اخیر نیروهای باکو مسیر مهم «لاچین» را مسدود کرده‌اند. باکو البته مدعی است که از جانب ارمنستان در این منطقه تهدید می‌شود و هرگز این مسیر را مسدود نکرده است.

یک قانونگذار ارشد ارمنستان  به تازگی اظهار داشت که تنها روسیه می‌تواند مسیر مسدود شده لاچین را بازگشایی کند و برقراری ثبات در منطقه قفقاز به نفع کشورهای منطقه از جمله ارمنستان، ایران و روسیه است.

 «آندرانیک کوچاریان» قانونگذار حزب حاکم قرارداد مدنی ارمنستان، رئیس کمیسیون پارلمانی دفاع و امنیت ملی این کشور معتقد است که تنها روسیه می‌تواند مسیر لاچین را باز کند. لاچین تنها مسیر اتصال قره‌ باغ کوهستانی به ارمنستان بیش از ۱۵ روز است توسط جمهوری آذربایجان مسدود شده است.

وی گفت برای روسیه مهم‌تر است که نیروهای مسلح خود را در منطقه قره باغ و ارمنستان داشته باشد.

کوچاریان همچنین خاطرنشان کرد که لازم است توازن نظامی در منطقه که نقض آن منجر به جنگ در آوریل ۲۰۱۶ و در پاییز ۲۰۲۰ شد، بازگردانده شود. وی تاکید کرد که صلح و ثبات  در این منطقه برای ایران، روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان ضروری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 946394

مهمترین اخبار ایران و جهان: