نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 13:18

آیت‌الله جوادی آملی: حضور همگان در راهپیمایی روز قدس تقویت مظلوم و تضعیف ظالم است

یکی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، همگان را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، همگان را به شرکت در راهپیمایی این روز دعوت کرد.

این شخصیت حوزوی در ابتدای این پیام ابراز داشت: روز قدس و راهپیمایی روز قدس از سنت های حسنه امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) است که بر همه ما لازم است شرکت کنیم.

وی در بخشی از پیام خود آورده است: روز قدس تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، بلکه روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام، اوّلین مسئله مسلمین در بیش از نیم قرن اخیر جریان فلسطین بود.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: در این روز ما از جامعه جهانی بخواهیم هم به فکر آزادی و قداست و استقلال کشورها باشند و هم دست استکبار و صهیونیسم را باز نگذارند تا آن تجربه تلخ جنگ جهانی اوّل و دوم که هنوز در ذائقه بشریت هست، تکرار نشود! کشورها با کشتن به آزادی نمی ‌رسند! بشریت با خونریزی و کشتن به آزادی نمی‌ رسد! هرگز کشتن و کشتار بشر را متمدّن نمی ‌کند.

مرجع تقلید شیعیان در این پیام عنوان کرد: حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم؛ امیدواریم همگان در این آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که پیام امام راحل را احیا می‌کنند، در راهپیمایی شرکت نمایند.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142894

مهمترین اخبار ایران و جهان: