نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 20:44

استقرار گروه جهادی دندانپزشکی در منطقه «پیشکمر» کلاله

گرگان- گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در منطقه پیشکمر کلاله به بیماران نیازمند، خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۰ یونیت دندانپزشکی گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان (گروه پویش) در منطقه پیشکمر کلاله در حال ارائه خدمات هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به وسعت هزار و ۷۰۰ کیلومترمربع منطقه کلاله و وجود بیش از ۱۱۵ روستا و دو شهر و محدودیت خدمات دندانپزشکی در شهرستان، با هدف خدمت رسانی، گروه جهادی رویش فعالیت خود را در منطقه پیشکمر آغاز کرد.

ابراهیم فدایی افزود: این گروه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، در قالب ۲۰ تیم دندانپزشک، با تجهیزات کامل در منطقه پیشکمر زاوکوه شهرستان کلاله مستقر شده‌اند که به ۱۲ روستای تحت پوشش (حدود هزار و ۲۰۰ نفر از گروه‌های هدف و بیماران نیازمند) خدمات دهان و دندان به مدت سه روز ارائه می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این برنامه کانون بسیج جامعه پزشکی، شبکه بهداشت و درمان کلاله در زمینه حضور پزشک عمومی، کارشناسان بهداشت، امور دارویی، لجستیک، راه اندازی سامانه ناب و ثبت بیماران، آماده سازی سالن و همچنین خدمات مشاوره‌ای همکاری لازم را داشتند.

گفتنی است این گروه با استقرار ۲۰ یونیت، خدمات رایگان دندانپزشکی به گروه هدف شامل مادران باردار، مادران شیرده و کودکان زیر ۱۵ سال ارائه خواهد کرد.

۶۰ نفر که عمدتاً دانشجویان سال پایانی دندانپزشکی هستند، در هر شیفت ۲۰ نفره به مراجعان خدمت ارائه می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040994

مهمترین اخبار ایران و جهان: