نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 19:22

دهقانی‌فیروزآبادی: بنیاد ملی نخبگان برای حل مسائل کشور و نه صرفا خدمات‌دهی تشکیل شده است

معاون علمی رئیس‌جمهور امروز در دانشگاه تربیت مدرس، گفت: بنیاد ملی نخبگان برای حل مسائل کشور ایجاد شده نه صرفا خدمات دهی به نخبگان.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور امروز به مناسبت 16 آذر در دانشگاه تربیت مدرس حضور یافت.

در این مراسم که با نشست پرسش و پاسخ درخصوص فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان همراه بود، دهقانی که سکانداری بنیاد ملی نخبگان را نیز عهده‌دار است، در گفت‌وگویی آزاد و بی‌واسطه، پاسخگوی سؤالات و نقطه نظرهای دانشجویان بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در سخنانی در این مراسم، گفت: دانشجوی ورودی سال ۱۳۷۸ و ارشد ۱۳۸۲ و پذیرش در مقطع دکتری در سال ۱۳۸۴ دانشگاه صنعتی شریف هستم و از ۱۳۸۷ تاکنون که ۱۵ سال است عضویت هیأت علمی دانشکده هوافضای این دانشگاه را به عهده دارم، یعنی ۲۴ سال است در دانشگاه به تحصیل و آموزش می‌پردازم و کاملا با این فضا آشنا هستم و زندگی می‌کنم.

دهقانی فیروزآبادی افزود: لذا هنگامی در فضایی زندگی می‌کنیم که با هم هستیم، بسیاری از نکات مطرح شده از سوی دوستان مورد توجه قلبی و تأیید بنده هم هست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه، بسیار عمیق راجع‌به اساسنامه بنیاد ملی نخبگان مطالعه کرده‌ام، افزود: قریب یک سال است که ریاست این بنیاد را عهده‌دار هستم و عمر این بنیاد هم تقریبا به ۲۰ سالگی نزدیک می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی که حدود یک سال است ریاست بنیاد ملی نخبگان را نیز عهده‌دار است، با طرح این سؤال که کدام کشورها بنیاد ملی نخبگان از نوع ایرانی دارند، افزود: جست‌وجو کردم کشوری که این بنیاد را راه‌اندازی کرده باشد، وجود ندارد، فقط روس‌ها یک مجموعه تحت عنوان آموزشی دارند، اما جای دیگری به این شکل وجود ندارد.

وی گفت: در ایران برای اینکه نخبگان را از جامعه شناسایی و جدا کنیم، صنف درست و شروع به حمایت آن‌ها کرده‌ایم که در کنار اتفاقات خوب، اتفاقات بدی رقم خورده است.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596372

مهمترین اخبار ایران و جهان: