نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 18:16

واکنش مدیران وزارت ارشاد به ماجرای قتل داریوش مهرجویی

بعد از رسانه‌ای شدن خبر ناگوار قتل داریوش مهرجویی از وزیر ارشاد تا مدیران سازمان سینمایی برای پیگیری این اتفاق وارد عمل شدند.

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، بامداد امروز با خبری ناگوار برای سینمای ایران شروع شد، درگذشت داریوش مهرجویی که اخبار و جزئیات اطرافش هر لحظه بر فاجعه‌بار بودن آن اضافه می‌کرد.

قتل کارگردان بزرگ سینمای ایران آن هم در منزلش و با این جزئیات وحشیانه اتفاقی نیست که به راحتی امکان هضم آن را داشته باشیم،‌ حتی باید گفت حال ما در برابر تجربه‌ای که فرزند نوجوان مهرجویی داشته از کمترین اهمیتی برخوردار نیست،‌ موضوعی که شاید حتی مهم‌تر از اخباری است که مخابره می‌شود‌، دختری نوجوان  پدر و مادرش به قتل رسیده‌اش را دیده است.

بعد از این اتفاقات محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری این موضوع دستور داد، مهدی سموعی رئیس روابط عمومی و شورای اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد، به دنبال انتشار خبر تلخ و ناگوار درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری جلسه فوق العاده ای در محل وزارتخانه با نهادها و دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی، با اخذ گزارشات کامل، سازمان سینمایی و مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول پیگیری و گزارش درباره این پرونده کرد.

بعد از آن هم معاونین و مدیران سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در محل واقعه با مقامات قضایی و انتظامی استان البرز دیدار و گفت وگو کردند.

بر پایه این خبر، پس از اطلاع از حادثه، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی، مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن حضور در محل وقوع حادثه و تشکیل جلسه، پیگیر ابعاد این جنایت شدند.

مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در گفت‌وگو با رئیس کل دادگستری استان البزر، فرماندهی کل انتظامی استان البرز و همچنین مقامات قضایی و انتظامی حاضر در محل خواستار پیگیری همه جانبه این حادثه تا روشن شدن کامل ابعاد آن شدند.

حالا همه ما منتظر مشخص شدن ابعاد این اتفاق ناگوار هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539028

مهمترین اخبار ایران و جهان: