نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 10:31

آغاز ثبت نام اربعین حسینی برای اتباع خارجی در استان قزوین

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از آغاز ثبت نام زائرین اربعین حسینی برای اتباع خارجی در این استان خبر داد.

خسرو طریقی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از آغاز ثبت نام زائرین اربعین حسینی برای اتباع خارجی در استان قزوین خبر داد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و در راستای ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین در کشور و با رویکرد نظام حکمرانی هوشمند الکترونیک دولت مردمی، ثبت نام زائرین اربعین حسینی امسال از طریق سامانه هوشمند سازمان ملی مهاجرت (سهما) به نشانی http:/irmigrationorg.ir

و به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد و لزومی به مراجعه حضوری اتباع و مهاجرین خارجی به ادارات امور اتباع و مهاجرین خارجی استان‌ها، دفاتر کفالت، سازمان حج و زیارت و دفاتر خدمات زیارتی و سیاحتی و ... نمی‌باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین ضمن بیان این مطلب که دارندگان کارت آمایش و هویت، گذرنامه خانواری و مدارک اقامتی از جمله (عادی، ویژه، تحصیلی، ازدواجی، سرمایه‌ گذاری و پروانه کاری) و حتی اتباع شرکت کننده در طرح‌های بازشماری و شناسایی جدید الورودین می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

این مسوول اضافه کرد: متقاضیان با بارگذاری اطلاعات و مدارک خود یک کد رهگیری دریافت می کنند که پس از آن، گذرنامه به آدرسی که در سامانه ثبت کرده‌اند ارسال می‌شود و اتباع و مهاجرین خارجی صرفاً در صورت ثبت نام در سامانه مذکور و دریافت گذرنامه موقت می‌توانند از مرزها خارج شوند.

طریقی در پایان گفت: از ظرفیت‌های مردمی، قابلیت‌ها و توانمندی‌های مادی و معنوی جامعه اتباع و مهاجرین خارجی و سازمان‌های مردم نهاد و مواکب مردمی نیز برای ارائه خدمات مطلوب کرامت آمیز و در شأن زائرین حسینی استفاده خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439528

مهمترین اخبار ایران و جهان: