نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 14:10

گرد و غبار و باد لحظه‌ای در راه همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با بیان اینکه تا ۲ روز آینده گرد و غبار و افزایش سرعت باد لحظه‌ای، پدیده غالب است گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

محمدحسن باقری‌شکیب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تا پنج روز آینده عمدتا آسمان استان صاف و آفتابی خواهد بود اظهار کرد: از روز چهارشنبه شدت غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

وی به جریان‌های شرقی و وزش بادهای شرقی از امروز تا پایان هفته اشاره کرد و افزود: جریان‌های غربی و افزایش سرعت باد همراه با گرد و غبار در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: تا دو روز آینده گرد و غبار و افزایش سرعت باد لحظه‌ای، پدیده غالب است که موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می‌شود.

وی ضمن صدور هشدار سطح زرد هواشناسی یادآور شد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی و کودکان در هوای باز اجتناب شود.

باقری‌شکیب در بخش دیگری متذکر شد: با توجه به نوسان دما از فردا روند کاهش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود به نحوی که بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش دما در پیش است.

وی با تاکید بر اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۴۱ درجه سانتیگراد گرمترین و صبح امروز بهار با ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده است تصریح کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای همدان در روز گذشته بین ۳۷ و ۱۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397728

مهمترین اخبار ایران و جهان: