نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 12:03

بزرگ‌شدن حباب‌ نرخ ارز و هشدار ریزش قیمت‌ها/ مردم فریب نرخ‌سازی دلالان را نخورند

‌عضو کانون صرافان با بیان اینکه بازار ارز حباب قیمتی زیادی دارد، گفت: وضعیت ارزی بانک مرکزی مطلوب است و هر لحظه ممکن است با ورود بازارساز به بازار ارز، قیمت‌ها شکسته شود و مردمی که در این قیمت‌ها ارز خریده‌اند، به شدت متضرر شوند.

احمد لواسانی، در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به رشد قیمت ارز در بازار غیررسمی اظهار داشت: بازار ارز در شرایط فعلی، کاملا حباب دارد و مردم برای ورود به این بازار با دقت بیشتری رفتار کنند، هر لحظه ممکن است قیمت ارز ریزشی شود و مردمی که در این قیمت‌ها، ارز خریده‌اند به شدت متضرر شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت ارزی بانک مرکزی مطلوب است و هر لحظه ممکن است با ورود بازارساز به بازار ارز، قیمت‌ها شکسته شده و رو به پایین حرکت کند.

‌عضو کانون صرافان ادامه داد: اگر افرادی به هر دلیلی نیازمند به ارز هستند، توصیه ما‌ این است که ارز را از صرافی‌های مجاز و رسمی و با نرخ های مصوب تهیه کند و مراقب دلالان و سوداگران باشند.

* ‌ذخایر ارزی بانک مرکزی مطلوب است/ واردکنندگان نگران تأمین ارز نباشند

این عضو کانون صرافان با یادآوری مجدد ذخایر مطلوب ارزی بانک مرکزی، تصریح کرد: هر تقاضایی در بازار برای ارز باشد، برای آن ارز وجود دارد و واردکنندگان هیچ نگرانی برای تامین ارز درخواستی خود نداشته باشند.

وی با تاکید بر وجود حباب در بازار ارز، ادامه داد: مداخله ارزی بانک مرکزی در بازار ارز می‌تواند موجب کاهش شدید قیمت‌ها در بازار ارز شود و افرادی که در این قیمت‌ها اقدام به خرید کرده اند، قطعا با زیان همراه خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 930028

مهمترین اخبار ایران و جهان: