نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 13:31

افزایش 15 درصدی معتکفین امسال در بافق

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام البیض 500 نفر زن و مرد مراسم اعتکاف را در هشت مسجد این شهرستان انجام می دهند که جمعیت معتکفین نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش دارد.

حجت الاسلام هادی سمتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق در گفت‌و‌ گو با خبرنگار فارس از این شهرستان، با بیان این‌که این مراسم با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد ۲۶۰ نفر زن و بقیه معتکفین مرد هستند.

به گفته وی، شیوع ویروس کرونا در سال گذشته، از مهمترین علل افزایش جمعیت زنان و مردان متدین در مراسم معنوی اعتکاف امسال است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق به کمیته سه گانه ستاد اعتکاف اشاره کرد و افزود:کمیته های محتوایی، پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع رسانی از جمله این کمیته هاست که در این مراسم به انجام وظایف محوله می پردازند.

حجت الاسلام سمتی با بیان این‌که پانزدهم ماه رجب روز بسیار مبارک و شریفی است خاطرنشان کرد: از عمده‌ترین اعمال ایام البیض، اعمال «ام داوود» است.

به گفته این مسئول، اعمال ام داوود برای برآمدن حاجات و برطرف شدن گرفتاری‌ها و دفع ظلم ظالمان مؤثر و از عمده‌ترین اعمال ایام البیضبه به شمار می رود که کیفیت اجرای آن در کتاب مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی تصریح شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق اعمال ام داوود را بسیار فشرده خواند و گفت: این مراسم از ظهر روز 15 رجب ( دوشنبه) شروع می شود و به مدت پنج ساعت متوالی ادامه دارد.

وی ماه رجب را ارزشمند دانست و تصریح کرد: رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است، ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در اعماق وجود انسان های خدا دوست است.

سمتی اضافه کرد: در این ماه، که هنگامه تحول است، عاشقان با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را می پیمایند و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند.

پایان پیام/ع
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019972

مهمترین اخبار ایران و جهان: