نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 11:50

استقراض از صندوق توسعه ملی در بودجه حذف شده است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه پیشنهادی سال ۱۴۰۲، استقراض از صندوق توسعه ملی در حذف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سال گذشته حدود ۳۰ همت کسری داشتیم اما امسال چنین نگرانی وجود ندارد و منابع در لایحه بودجه سال آینده قابل وصول در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شاهدیم که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ استقراض از صندوق توسعه ملی حذف شده است، اظهار داشت: سال گذشته در قانون بودجه سم صنوق توسعه ملی ۲۰ درصد در نظر گفته شده بود که در لایحه بودجه امسال ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است و این اقدام گامی در جهت کمک به تولید است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه به دلیل آنکه ابلاغ سیاست های کلی برنامه با تأخیر مواجه شد، هنوز به مجلس ارائه نشده است و اختلافی که در خصوص برنامه ۵ ساله به وجود آمد، باعث شد که تقدیم لایحه بودجه به مجلس و رسیدگی به آن با تأخیر مواجه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رأی ندادن به کلیات لایحه بودجه باعث می شود بودجه چند دوازدهم در مجلس به تصویب برسد و تصویب بودجه چند دوازدهم هم به معنای آن است که پرداخت ها رشد نخواهد داشت، حقوق ها افزایش نمی یابد و کشور بلاتکلیف می ماند.

فرهنگی گفت: اصلاح ساختار بودجه ضرورت دارد و باید با دولت تعامل داشته باشیم. صفر تا صد لایحه بودجه در اختیار است و هر جا به آن ایراد وارد است می توانیم در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس آن را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه اسناد مالی کوتاه دت را مورد توجه قرار داده که این اقدام به نفع توسعه و عمران کشور است، تأکید کرد: همچنین مالیات بر اشخاص حقوقی و تولید کنندگان کاهش یافته است و به شرکت های بورسی اجازه داده شده که از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990128

مهمترین اخبار ایران و جهان: