نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 10:30

شناخت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان نیازمند پژوهش جدی است

اصفهان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: پژوهش جدی برای ورود به جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موردنیاز است تا مبنای آسیب‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری صبح دوشنبه در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی از گذشته ساماندهی مطلوبی انجام نشده است.

وی افزود: ورود آموزش و پرورش جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اقدامی مؤثر در این راستا قابل‌تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تأکید کرد: پژوهش جدی برای ورود به جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موردنیاز است تا مبنای آسیب‌ها مشخص شود و وظایف دستگاه‌ها جهت ورود به هنگام در این راستا تعیین شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی باید به تفکیک مناطق، همراه با میزان تراکم آنها مشخص شود گفت: مسئله آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان تنها متوجه آموزش و پرورش نیست چرا که دانش‌آموزان از رفتارهای اجتماعی بیرون مدرسه نیز بسیار تأثیر می‌پذیرند، لذا ورود به این ماجرا حضور همه دستگاه‌های مرتبط را نیاز دارد.

جان نثاری عنوان کرد: گفتمانی که در راستای ایجاد آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گیرد و بعضاً چهره‌های مختلف نیز ضریب منفی به آن می‌دهند را باید با ظرافت دقیقی مدیریت کرد.

وی افزود: ورود با برنامه آموزش و پرورش در این زمینه به نحو شایسته‌ای صورت گرفته است و نیاز به همراهی دستگاه‌های دیگر دارد تا اقدامات انجام گرفته در این حوزه مؤثر واقع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229272

مهمترین اخبار ایران و جهان: