نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 00:29

تأکید شاه اردن بر ضرورت کاهش تنش‌ها در فلسطین

شاه اردن بر اهمیت تلاش‌ها برای آرام‌سازی و کاهش تنش‌ها در اراضی فلسطین و توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باربارا لیف» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در سفری به اردن با «عبدالله دوم» شاه این کشور دیدار و اوضاع فلسطین را بررسی کرد.

هفته گذشته دو فلسطینی در ورودی شهرک صهیونیست‌نشین «عیلی» در شمال رام‌الله طی عملیاتی چهار صهیونیست را به هلاکت رساندند به دنبال آن صدها شهرک‌نشین به روستاهای فلسطینی‌ها یورش برده و صدها خانه و خودرو را آتش زدند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا و شاه اردن در این دیدار علاوه بر اوضاع فلسطین، شراکت راهبردی اردن و آمریکا و ساز و کارهای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف را بررسی کرده و شاه اردن بر علاقه‌مندی این کشور برای توسعه همکاری تأکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، دو طرف در این دیدار به بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش برای دستیابی به راهکارهای سیاسی حل بحران‌های منطقه‌ای پرداختند.

عبدالله دوم در این دیدار بر اهمیت تشدید تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع و کاهش تنش‌ها در اراضی فلسطین، توقف اقدامات یکجانبه رژیم صههیونیستی در جهت برهم زدن ثبات و تضعیف فرصت‌های تحقق صلح تأکید کرد.

وی همچنین اقدام برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی و تضمین تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را ضروری خواند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309372

مهمترین اخبار ایران و جهان: