نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:46

سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آذربایجان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای دیدار با مقامات آذربایجان در سفری ۲ روزه، وارد باکو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شب گذشته، برای دیدار با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان و دیگر مسئولان برجسته این کشور از جمله وزیر دفاع، به این کشور سفر کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر گالانت آمده است که این سفر در راستای تقویت روابط میان رژیم صهیونیستی و آذربایجان در زمینه‌های دیپلماتیک، امنیت و تکنولوژی صورت می‌گیرد.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که هدف از سفر گالانت به آذربایجان گسترش همکاری‌های نظامی و صنعتی میان دو طرف است.

این در حالیست که گالانت پیش از آنکه عازم سفر ۲ روزه خود به آذربایجان شود، علیه ایران لفاظی کرده و مدعی شد که به مسئولان آذربایجان در خصوص اقدامات ایران هشدار خواهد داد!

«بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پیش از این در ماه اکتبر گذشته، به آذربایجان سفر کرده بود. وزیر خارجه آذربایجان نیز در ماه مارس گذشته برای افتتاح نخستین سفارت باکو در اراضی اشغالی به این منطقه سفر کرد. «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز طی ماه می گذشته به این کشور سفر کرده بود.

سفر گالانت ۲ روز بعد از آن صورت می‌گیرد که مسئولان رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت یک شخص مظنون به برنامه ریزی برای حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در آذربایجان شده‌اند.

این ادعای رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران و آذربایجان بر ضرورت تقویت همکاری‌های فیمابین تاکید کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356428

مهمترین اخبار ایران و جهان: