نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 08:27

اجرا یا بازنگری طرح هادی برای 438 روستای ایلام

مدیرکل بنیادمسکن ایلام گفت: پارسال برای ۴۳۸ روستای استان تهیه یا بازنگری و یا اجرای طرح هادی با ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبار انجام گرفت.

حبیب اله محبی مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه ۴۳۸ روستای استان مشمول اجرا یا بازنگری طرح هادی شدند،گفت: در حوزه عمران روستایی خدمات گوناگونی از جمله تهیه و بازنگری طرح هادی برای ۱۳۸ روستا و اجرای طرح هادی در بیش از ۳۰۰ روستا شامل شن ریزی، جداول هدایت روان آب، پل، پیاده رو سازی، بیس و آسفالت گرم انجام گرفت.

وی افزود: این بنیاد صدور بیش از ۲ هزار و ۹۴۴ جلد سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ایلام در سطح روستاها و شهرستان های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین ۱۸ هزار و ۹۵۰ فقره خدمات فنی را به متقاضیان روستایی ارائه داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام در مورد اقدامات حوزه مسکن روستایی نیز اشاره و اضافه کرد: پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه مسکن روستایی به تعداد سه هزار و ۲۵۰ متقاضی، هفت میلیارد تومان کمک بلاعوض و مبلغ ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیر مترقبه از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی است.

وی ادامه داد: پرداخت ۱۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تحویل چهار هزار و ‌۵۰۰ تن سیمان و ۵۵۷ تن میلگرد رایگان به متقاضیان در مناطق محروم، هفت و نیم میلیارد تومان کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد روستایی، هشت میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه جهت تکمیل واحدهای نیمه کاره روستاییان و انجام بیمه رایگان ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در حوزه مسکن روستایی انجام شد.

وی ادامه داد: درحوزه مسکن شهری نیز تعداد کل سهمیه استان در طرح نهضت ملی تولید مسکن در مدت چهار سال ۱۲ هزار و ۸۴۴ واحد است که از این مقدار تعداد سه هزار و ۶۰۸ واحد در قالب ۱۵ پروژه شامل ۸۴ واحد در شهرهای ایوان و آبدانان( به صورت گروه ساخت) تعداد ۲ هزار و ۸۳۰ واحد در شهرهای دره شهر، سرابله و ایلام (به صورت بنیاد ساخت) در حال اجراست که از این تعداد یک هزار و ۷۰۷ واحد با پیشرفت فیزیکی میانگین ۳۰ ٪ در دست ساخت است.

محبی افزود: در راستای خدمت به جامعه محروم استان در حوزه تامین مسکن، خیرین نیک اندیش استان مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) واریز و همچنین مصالح ساختمانی مختلفی را به ارزش ۲ هزار و ۴۷۰ میلیون ریال در جهت تعمیر و تکمیل واحدهای مسکن محرومین اهدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته ۱۹ واحدمسکونی در سطح استان ایلام از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ امام (ره) ساخته شده و یک هزار و ‌۱۱۷ متر مربع زمین به ارزش بیش از ۴۶۷ میلیون ریال به صورت هبه شده به این حساب اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام پارسال در چهار حوزه مختلف از قبیل عمران روستایی، مسکن روستایی، مسکن شهری و حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) به مردم استان ایلام خدمات رسانی کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326928

مهمترین اخبار ایران و جهان: