نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 13:14

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی: شلمچه جایگاه دوم را از نظر تردد زائران اربعین دارد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: شلمچه از نظر آمار تردد زائران رتبه دوم پایانه‌‌های مرزی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایانه شلمچه یکی از بهترین پایانه‌‌های جابه‌جایی زوار محسوب می‌شود و بر اساس آمار تا کنون 584 هزار زائر از این مرز عازم عتبات عالیات شدند.

وی با اشاره به اینکه 127 هزار زائر نیز از مرز شلمچه به کشور بازگشتند، افزود: شلمچه از نظر تعداد تردد زائران رتبه دوم پایانه‌‌های مرزی کشور در ایام اربعین را به خود اختصاص داده است.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: تا کنون 2 میلیون و 200 زائر از مرزهای کشورمان  به سمت کشور عراق عزیمت کردند که سهم پایانه‌ی مهران از این میزان تردد حدود 48 درصد، پایانه شلمچه 28 درصد، پایانه خسروی 12 درصد و پایانه چذابه 9 درصد بود.

وی گفت: در حال حاضر نسبت خروجی به ورودی 4 به یک است و این مسئله نشان می‌دهد که یک نوع تعادل بین خروجی‌ها و ورودی‌ها وجود دارد. البته ما از زائران درخواست می‌کنیم که زودتر به کشور بازگردند.

افندی‌زاده ادامه داد: امسال تلاش بسیار زیادی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای حمل‌ونقل زائران انجام شده است و علاوه بر 7 هزار اتوبوسی که به مرزها اختصاص یافته است، حدود یک هزار دستگاه نیز از سایر دستگاه‌ها برای حمل‌ونقل زائران به مرزها اعزام شده است.

وی بیان کرد: حوزه‌ی حمل‌ونقل خصوصی نیز فعال است و زائران از پارکینگ‌هایی که در پایانه‌ها ایجاد شده است، استفاده می‌کنند. همچنین بالاترین ظرفیت برای حمل‌ونقل هوایی ایجاد شده است و در این راستا 2 هزار پرواز پیش‌بینی شده که بالاترین آمار به فرودگاه امام با 65 درصد پروازها اختصاص دارد.

افندی‌زاده گفت: ظرفیت ریلی نیز امسال افزایش پیدا کرد و برای مسیر تهران به خرمشهر و مشهد به خرمشهر حدود 8 رام قطار در روز پیش‌بینی شده است. در تمام پایانه‌ها نیز مدیران کل راهداری برای رفع مشکلات موجود مستقر هستند.

وی بیان کرد: در حوزه سوخت‌رسانی نیز جایگاه‌های متعددی در مسیرهای منتهی به مرزها برای رفاه حال زائران راه‌اندازی شده است.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان اربعین حدود 4 میلیون زائر از مرزها تردد داشته باشند و برای ایجاد تعادل در خروجی و ورودی از زائران می‌خواهیم که زیاد در کشور عراق توقف نکنند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477072

مهمترین اخبار ایران و جهان: