نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 14:30

افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس/ اختلال در ترددهای دریایی

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار سطح نارنجی برای وزش باد و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس خبر داد.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به رسیدن سرعت وزش باد در استان به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت اظهار داشت: ارتفاع موج دریا به ۱۲۰ تا ۲۱۰ و دور از ساحل گاهی تا ۲۷۰ سانتی‌متر می‌رسد.

وی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خواستار خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی و ممنوعیت شنا، شد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات جنوبی طی امروز و فردا است و در این مدت رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

محمدی ادامه داد: همچنین پیش بینی می‌شود از روز پنجشنبه با وزش بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا اوایل هفته آینده، ضمن کاهش رطوبت و شرجی هوا، سواحل و فراساحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498372

مهمترین اخبار ایران و جهان: