نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:16

تنوع بازی‌های بومی، محلی در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر

اردبیل- رئیس هیئت بازی‌های بومی، محلی روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر فضای خوبی برای برگزاری مسابقات بومی، محلی جامعه روستایی و عشایری فراهم کرده بود.

حمید نقی‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این رقابت‌ها که در فضای رفاقتی مثال‌زدگی برگزار شد، از ۱۶ استان کشور ورزشکاران در هشت رشته ورزش‌های بومی، محلی حاضر شده و رقابتی را با محوریت مهر و محبت و صفا انجام دادند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در جشنواره امسال سفرای کشورهای عضو اکو نیز به همراه میهمانان ملی و بین‌المللی حضور داشتند، سعی کردیم تا از استان‌های مختلف ورزش‌های بومی، محلی روستاییان و عشایر مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت به برترین‌ها در رشته‌های مختلف جوایزی نیز اهدا شد.

رئیس هیئت بازی‌های بومی، محلی روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: در جعفرآباد مغان در قالب این رویداد مسابقات تیر و کمان سنتی همراه با پوشش لباس‌های محلی و سایر مسابقات تدارک دیده شده با اصالت عشایر شاهسون، عشایر خوزستان، چهارمحال و بختیاری و سایر اقوام عشایری ایران برگزار شد و در کنار آن شاهد پخت نان و عرضه آش سنتی در اردبیل بودیم.

تقی‌زاده افزود: در قالب این رویداد بانوان غیرتمند عشایر نیز با آراستگی کامل در رقابت طناب‌کشی حاضر شده و تلاش کردند تا فضای مفرح و شادی را برای شرکت‌کنندگان فراهم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177472

مهمترین اخبار ایران و جهان: