نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 18:12

مدیرکل تعاون یزد: کارگران صاحب ایده حمایت ویژه می‌شوند/فعالیت 3500 واحد تولید فعال در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان این‌که در استان یزد 3500 واحد تولیدی فعال داریم، گفت: کارگران خلاق و صاحب ایده از سوی وزارت کار حمایت ویژه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدرضا فلاحتی عصر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی کار و کارگر در استان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از جامعه کارگری برای تدوین و اجرای برنامه‌‌های متنوع و مختلف از جمله اولویت‌های اجرایی برنامه‌های روز جهانی کار و کارگر در استان یزد است.

وی با بیان این‌که هر سال از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است، افزود: دیدار با خانواده شهدای کارگری، برگزاری همایش طرح سامان جامعه کارگری در یزد و میبد، راه‌اندازی کاروان ورزش و نشاط، همایش دوچرخه سواری، افتتاح طرح‌های تسهیلات مشاغل خانگی، افتتاح موسسات مشاوره شغلی از جمله برنامه های در دستور کار کار و کارگر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد برگزاری جشنواره پرواز بادبادکها، برپایی بازارچه مشاغل خانگی، برگزاری یادواره شهدای کارگر در تفت، میز ارتباطات مردمی و تمام دستگاه‌های زیرمجموعه، تجلیل از کارگران نمونه، تریبون آزاد کارگری، افتتاح ۲۰ خانه بهداشت کارگری، راه اندازی 29 قرارگاه امیدآفرینی و جهاد تبیین از دیگر برنامه های در دستور کار است.

فلاحتی در خصوص فرآیند خدمت رسانی در کالابرگ الکترونیک سرپرست خانوار نیز افزود: به صورت ملی برنامه این است که خدمات کالابرگ در نقاط مختلف کشور و حتی مناطق دورافتاده ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان این‌که اعتبار کالا برگ به کد ملی سرپرست خانواده تعلق می‌گیرد، گفت: خرید با کالابرگ الکترونیک اختیاری است و در صورت خرید نکردن اعتبار موجود در قالب یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی تاکنون ۷۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان یزد عضو طرح کالابرگ الکترونیک شدند، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰۷ خانوار نیز در استان یزد از خدمات کالابرگ الکترونیک استفاده کردند.

فلاحتی با بیان این‌که دولت در طرح کالابرگ دو مزیت یک ماه زودتر قابلیت برداشت و یارانه‌ای بودن کالای اساسی را تعیین کرده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی افراد می‌توانند با استفاده از کالابرگ الکترونیک ۱۰ کالای اساسی خود را با قیمت یارانه‌ای و کمتر از قیمت روز خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر دو هزار و ۸۷۰ نفر در استان یزد بیمه بیکاری می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اشتغال مجدد مقرری بگیران، دلیل کاهش افراد تحت پوشش بیمه بیکاری در استان یزد است.

وی راه‌اندازی مرکز مشاوره راهنمایی کارگران در اداره کار شهرستان یزد را از جمله برنامه‌های امسال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و بیان کرد: این مرکز مأموریت خواهد داشت قبل از تشکیل جلسه رسمی به صورت غیررسمی و سریعتر نسبت به رفع مشکل کارگر اقدام کند.

فلاحتی در ادامه با بیان این‌که حقوق و دستمزد کارگران به نسبت هزینه‌های موجود تناسب ندارد، گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد است و سعی داریم با ایجاد طرح‌هایی دغدغه کارگران را کاهش دهیم.

مدیرکل تعاون یزد تأمین مسکن برای کارگران فاقد مسکن را از جمله اولویت‌های در دستور کار عنوان و اظهار کرد: ۷۳ هکتار زمین به مسکن کارگری استان یزد اختصاص داده شده و قرار است ۲۵۰۰ واحد مسکونی ساخته شود.

وی در پایان با بیان این‌که کارگران خلاق و صاحب ایده حمایت ویژه می‌شوند، گفت: در استان یزد ۳۵۰۰ واحد تولیدی فعال داریم که ۶۰درصد در شهرستان یزد است.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158215

مهمترین اخبار ایران و جهان: