نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 13:28

نتانیاهو: همچنان به مقابله باتوافق هسته‌ای با تهران ادامه می‌دهیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو همچنان به تلاش‌ها برای مقابله با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاپ‌نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رویدادی با تداوم پروژه ایران‌هراسی خود، گفت که تل‌آویو با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران مقابله خواهد کرد.

وی در این رویداد، تهران را به یهودستیزی متهم کرد و مدعی شد که از دوران آلمان نازی، «جهان تغییر کرده اما درخواست‌ها برای نابودی ما متوقف نشده و امروز این درخواست از جانب تهران است.»

نتانیاهو که همواره پیشتاز تلاش‌ها و پرونده‌سازی علیه ایران با هدف ممانعت از توافق هسته‌ای با ایران بوده، مدعی شد: ما با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران قاطعانه مقابله می‌کنیم.

این اظهارات مداخله جویانه نخست وزیر بحران زده رژیم صهیونیستی درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که تل آویو کوچکتر از آن است که جایی در محاسبات سیاسی و امنیتی تهران داشته باشد.

برنامه جامع اقدام مشترک، در سال ۲۰۱۵ با هدف از بین بردن نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، بین این کشور و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد امضا شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یکطرفه از این توافق خارج شد. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور، بارها مدعی شده که واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با تهران تمایل دارد. روسیه، انگلیس، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل ۲۰۲۱ مذاکرات با ایران را در وین با هدف احیای برجام به فرمت اولیه آغاز کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشات خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، همواره بر صلح‌آمیز بودن آن تاکید کرده و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس نیز ششم مارس ۲۰۲۳(۱۵ اسفند 1401) در نشستی مطبوعاتی نسبت به ادامه مذاکرات با ایران از جمله مذاکرات سطح بالا درباره سطوح غنی‌سازی اورانیوم، ابراز امیدواری کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157459

مهمترین اخبار ایران و جهان: