نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 12:58

آغاز مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های «لردگان»

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: ۵۲ درصد از جنگل‌های استان در لردگان واقع شده است و این شهرستان بیشترین سطح آلودگی به این آفت را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: ۵۲ درصد از جنگل‌های استان در لردگان واقع شده است و این شهرستان بیشترین سطح آلودگی به این آفت را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سه هزار هکتار از جنگل‌های استان در وضعیت بحرانی و درگیری با آفت جوانه‌خوار بلوط است، اظهار کرد: تاکنون در یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های استان که کانون آلودگی بوده سم‌پاشی انجام شده است.

احمدی با بیان اینکه شناسایی کانون‌های آلوده به این آفت سال گذشته انجام شده است، مطرح کرد: اولویت ما کانون‌کوبی و مبارزه با آفت برای جلوگیری از گسترش آن در سطح جنگل‌هاست.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در استان از سال ۸۹ آغاز شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این طرح در ۱۱ استان زاگرس‌نشین کشور در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: سال گذشته ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های استان با محلول BT سم‌پاشی و تا حدودی جلوی پیشروی این آفت گرفته شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183059

مهمترین اخبار ایران و جهان: