نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 21:42

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب ایلامی در کنکور سراسری

معاون دانشگاه ایلام گفت: در نوبت اول کنکور ۷ هزار و ۵۳۹ داوطلب خانم و چهار هزار و ۹۷۷ داوطلب مرد در ۲۸ حوزه امتحانی طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در نوبت اول کنکور شرکت می کنند.

کریم کوخایی زاده معاون دانشگاه ایلام شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام با اشاره به قطعی اینترنت در صبح امروز گفت: تنها اینترنت حوزه های امتحانی و فضای پیرامون حوزه ها قطع شده و قطعی اینترنت برای مناطق دور از حوزه ها رخ نداده است.

وی افزود: در نوبت اول کنکور هفت هزار و ۵۳۹ داوطلب خانم و چهار هزار و ۹۷۷ داوطلب مرد در ۲۸ حوزه امتحانی نقاط مختلف استان آزمون می دهند. 

معاون دانشگاه ایلام بیان کرد: مهم ترین حوزه مربوط به دانشگاه ایلام با ۴ هزار و ۱۵۳ نفر است که از این تعداد دو هزار و ۲۸۴ نفر داوطلب خانم و یک هزار ۸۶۹ داوطلب آقا هستند.

کوخایی زاده گفت: داوطلبان رشته تجربی صبح و متقاضیان زبان های خارجی عصر روز پنج شنبه و‌‌ داوطلبان رشته های انسانی و ریاضی_فنی صبح و داوطلبان رشته هنر عصر روز جمعه آزمون می دهند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌ نتیجه آزمون مرحله اول اسفند ماه اعلام می شود.

کوخایی زاده گفت: داوطلبان با کسب بهترین نمره از ۲ نوبت آزمون دروس‌ تخصصی رشته های خود در دی ماه امسال و تیرماه سال آینده می‌توانند به دانشگاه‌ راه پیدا کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: بیشترین شرکت کننده مربوط به علوم تجربی با هفت هزار و ۲۹۹ نفر داوطلب و‌ کم ترین متقاضی مربوط به رشته هنر با ۱۴۰ نفر داوطلب است.

وی ادامه داد: در خصوص دروس عمومی هم ۴۰ درصد نمره کسب شده معدل کتبی داوطلب در پایه دوازدهم دبیرستان برای وی در نظر گرفته می شود و از داوطلب طی این ۲ مرحله دیگر آزمون دروس عمومی گرفته نمی شود

لارم‌به ذکر است این مقام مسئول از تمام داوطلبان خواست در زمان مقرر در محل حوزه امتحانی خود حاضر شوند و تنها وسایل مجاز تعیین شده را برای سرجلسه امتحان به همراه داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 986415

مهمترین اخبار ایران و جهان: