نیوز سیتی!
25 شهریور 1402 - 18:03

حضور ۹ موکب کانون رضوی مازندران در مشهد و ارائه خدمت به زائران

دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران گفت: همزمان با روزهای پایانی ماه صفر ۹ موکب خادمیاران رضوی مازندران در مشهد برپا و به زائران خدمت ارائه شد.

محمداسماعیل امامزاده، دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: خادمان موکب‌های استان مازندران در ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سلامت و تغذیه به زائران امام هشتم (ع) ارائه کردند.

وی افزود: همه تلاش ما در این روزها ارائه خدمات بهتر به زائران‌امام هشتم و دوستداران اهل بیت(ع) بوده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران همچنین با اشاره به برپایی آیین‌های مختلف عزاداری در شهرهای مختلف مازندران یادآور شد: آیین‌های مختلف عزاداری در ۲۲ شهرستان به عنوان طریق‌الرضا برگزار و خادمیاران با برپایی موکب، اطعام دهی به عزاداران امام رضا(ع) در شهرستان‌های مختلف مازندران را اجرایی کردند و دسته‌جات سینه‌زنی خادمیاران هم برگزار شد.

امامزاده گفت: در شام غریبان هم خادمیاران رضوی با برنامه منسجم پای کار خواهند بود.

وی افزود: در مشهد مقدس همزمان با روزهای آخر ماه صفر، ۹ موکب به مدت ۴ روز با ظرفیت هر کانون ۲ هزار وعده غذا در هر نوبت برپا شد و در کنار وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها در دستور کار بوده است.

به گفته دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران، برنامه فرهنگی خادمیاران در مشهد، عزاداری در صحن قدس بوده است که با حضو ۷۰۰ تن از مردم ولایی با مداحی مداحان استان با گویش مازندرانی و سخنرانی آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان‌مازندران برگزار شد.

امامزاده گفت: توسط مردم و دوستداران به اهل بیت(ع)  خدمات فراوانی به کانون‌های خدمت رضوی مازندران ارائه شد که در قالب ۹ موکب بیش از یک‌میلیارد تومان کمک توسط مازندرانی در ۴ روز به عزاداران ارائه شد و در همین راستا ۲۰ تن برنج طبخ و در بین زائران توزیع شد.

پایان پیام/۸۶۰۰۲/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501015

مهمترین اخبار ایران و جهان: