نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:16

جنگل‌کاری اقتصادی در 2 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۳۳ قطعه از اراضی ملی به میزان یک هزار و ۹۰۲ هکتار در طرح‌های کاشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری اقتصادی در قالب ماده ۳ مورد استفاده متقاضیان طرح قرار گرفته‌ است.

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها و اهداف سازمان منابع طبیعی استان حفظ، توسعه، احیا و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی است، گفت: یکی از ظرفیت‌های مرتبط با ماده ۳ استفاده از منابع و عرصه‌های ملی است که به عنوان جنگل‌کاری اقتصادی می‌توان از آن استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه طبق این ماده افراد می‌توانند طی قراردادی با سازمان منابع طبیعی استان به عنوان مجری از اراضی ملی در راستای کاشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری بهرمند شود، افزود: این کار با هدف حفظ پوشش گیاهی و عرصه‌های ملی انجام می شود.

وی بیان کرد: از طریق کاشت گیاهان دارویی اعم از کرفس، موسیر و انواع گیاهان مرتعی افراد می‌توانند علاوه بر فعالیت اقتصادی، سیاست‌های سازمان منابع طبیعی را نیز تقویت کنند.

احمدی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۳۳ قطعه از اراضی ملی به میزان یک هزار و ۹۰۲ هکتار در طرح‌های کاشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری اقتصادی در قالب ماده ۳ مورد استفاده قرار گرفته‌ است، یادآور شد: همچنین ۱۲ قطعه از اراضی ملی در راستای مدیریت طرح‌های مرتع‌داری به میزان هشت هزار و ۴۰۰ هکتار در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های مرتع‌داری با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و اقدامات احیایی و توسعه‌ای انجام می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473215

مهمترین اخبار ایران و جهان: