نیوز سیتی!
21 فروردین 1403 - 16:37

فعالیت ۳ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در یاسوج

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ هزار پروانه کسب فعال در استان داریم، گفت: سه هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان بویراحمد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، مهرداد الهی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در سال گذشته دو هزار 56 مورد پروانه کسب اصناف مختلف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صادر و تمدید شد.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 449 پروانه کسب جدید برای اصناف صادر شد، عنوان کرد: کار تغییر آدرس 476 مورد پروانه کسب نیز در سال گذشته انجام شد.

الهی از تمدید 607 مورد پروانه کسب در سال 1402 خبر داد و افزود: در سال گذشته شش هزار و 500 مورد بازرسی از اصناف مختلف در سطح استان انجام شد و در بازرسی‌های صورت گرفته در سال 1402 برای چهار هزار و 390 واحد صنفی اخطاریه صادر و 110 مورد نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1402 تعداد شکایات صنفی ثبت شده در اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد هزار و 161 مورد بوده‌ است که از این تعداد 885 مورد حل و فصل و منجر به رضایت شاکی شد و 41 پرونده نیز در دست اقدام است.

الهی با اشاره به اینکه 210 واحد صنفی در سطح استان در سال گذشته پلمپ شد، گفت: 24 دور کلاس آموزشی در سال گذشته برگزار شد و عمده تخلفات و شکایات صنفی اختلافات بین خریدار و فروشنده، خدمات، گران‌فروشی و کم فروشی بوده است.

وی ادامه داد: در سطح استان 10هزار پروانه کسب فعال وجود داد و سه هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان بویراحمد داریم و در سال‌های گذشته پلیس اماکن عمومی و کمبود نیرو باعث شد که با سه هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب مواجه شویم.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال سه نمایشگاه پاییزه، نمایشگاه یلدانه، نمایشگاه عیدانه به مدت 10 روز در سطح استان برگزار شد و برای اولین بار بازرسی به صورت تمام وقت در نمایشگاه حضور داشتند.

الهی بیان کرد: نصب برچسب قیمت کالا برای همه واحدهای عرضه کننده کالا و خدمات الزامی است و رعایت نکردن آن تخلف محسوب می‌شود و پویش خرید نکردن از فروشگاهایی که برچسب قیمت نداشته باشند در بویراحمد راه‌اندازی شده و نیاز است مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در سال جاری با ایجاد تفاهم نامه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های لازم به صنوف مختلف برای خدمات‌رسانی بهتر در دستور کار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1697215

مهمترین اخبار ایران و جهان: