نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 10:52

صلح و سازش ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران در کلانتری‌های گلستان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: از ابتدای سال و طی 10 ماهه اخیر 22 هزار و 918 پرونده به  دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد 70درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سرهنگ علیرضا نصیری رضی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در گلستان، اظهار کرد: دفاتر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش پلیس استان با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان فعال هستند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان افزود: این دوایر با  ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، بستری برای برآورد عوامل اجتماعی تهدید کننده سلامت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی است.

 

سرهنگ نصیری بیان کرد: از ابتدای سال و طی 10 ماهه اخیر 22 هزار و 918 پرونده به  دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد 70درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش گردیده و از چرخه کار قضائی خارج شده است که  این اقدامات مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره آرامش استان قابل تقدیر است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: مرکز مشاوره تخصصی آرامش در مرکز استان و در 20 کلانتری و پاسگاه نیز دوایر مشاوره و مددکاری با استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی راه اندازی شده است که در این خصوص جلسات مشاوره در سطح مدارس ، مساجد و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی توسط مشاوران پلیس انجام شده است .

 

نصیری با بیان اینکه اولویت اول مراجعان به مرکز مشاوره مربوط به مسائل خانوادگی و روانشناختی بوده است، بیان کرد: نزاع و درگیری، مشکلات روانی، اجتماعی و حقوقی از دیگر موضوعات و مشکلات مراجعان به مراکز مشاوره پلیس استان بوده است.

 

سرهنگ نصیری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش گفت: همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره های 096580 و 01732241771 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665015

مهمترین اخبار ایران و جهان: