نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 17:14

معاون رییس جمهور: محیط زیست کشور را از همه آلایندگی‌ها پاکسازی می‌کنیم

معاون رییس جمهور گفت: امیدوارم حسب این مسئولیت بتوانیم شبیه آن پاک‌سازی و آلایندگی که شهدا انجام می‌دهند، محیط زیست کشور را ازهمه آلایندگی‌ها پاکسازی کنیم و ادامه دهنده راه شهدای عزیز باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور امروز در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست، با اشاره به آنچه در غزه می‌گذرد، اظهار کرد: جانفشانی شهدای بزرگوار و فرزندان شما حق حیات و این مسئولیت را به من کوچک‌ترین داده است و امیدوارم حسب این مسئولیت بتوانیم شبیه آن پاک‌سازی و آلایندگی که شهدا انجام می‌دهند، محیط زیست کشور را ازهمه آلایندگی‌ها پاکسازی کنیم و ادامه دهنده راه شهدای عزیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی هستیم که غزه مظلوم و مقتدر به دست جرثومه‌های فساد در حال آتش گرفتن است اما نور این آتش، شعله ظلم را هرچه زودتر خاموش خواهد کرد. آنچه که امروز در غزه مظلومِ مقتدر می‌گذرد، نام و یاد شهدای ما و رشادت‌های آنها را بر ما و بر هر انسان منصفی در جهان، هویدا می‌کند.

وی افزود: از دید ما شهدا پالایشگران هستند و برای رفع آلایندگی در روح و جسم و آلایندگی محیط، حضور پیدا کرده و این آلایندگی‌ها را با جان‌فشانی و اهدای خون مطهر خود از بین می‌برند.

معاون رییس جمهور با بیان اگرچه مرثیه‌خوانی جزئی از خمیرمایه مکتب ماست اما امروز برای مرثیه‌خوانی جمع نشده‌ایم، گفت: امروز برای اینکه احساس کنیم نظام جمهوری اسلامی ایران، پشتبیان‌های اصلی خود را قدردانی می‌کند، اینجا هستیم. تقدیم یک جلد قرآن توسط رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت ایشان به خانواده معزز شهدای محیط‌بان است.

وی ادامه داد: خانواده‌های بزرگوار شهدا عزیزترین پشتیبان‌های این نظام عزیز هستند که فرزندان، پدران و همسران خود را به عنوان سرمایه‌ای گران‌بها  تقدیم نظام و انقلاب و آب و خاک کشور کرده‌اند.

سلاجقه گفت: بنده به عنوان یک محیط‌بان کوچک بر پای شما خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران بوسه می‌زنم وبه نمایندگی از ریاست محترم جمهور، سلام‌شان را به شما ابلاغ می‌کنم.

وی با اشاره به آیه مقدس "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِین" خطاب به خانواده‌های مکرم شهدا اظهار کرد: این آیه توصیه خداوند به شماست و شما با استعانت از نماز و صبر و بردباری خود کمر دشمن را شکستید. خداوند شمارا با گرانبهاترین سرمایه‌های زندگیتان آزمایش کرد و خوش به حال شما که سرفراز بیرون آمدید.

معاون رییس جمهور با قرائت آیه شریفه "مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا: گفت: فرزندان شما کسانی بودند که در وعده خود با خدایشان صادق بودند و برگزیده خداوند بودند. حیاتی که به واسطه رشادت‌های فرزندان شما به ما بندگان خاکی بخشید شده بر ما واجب می‌دارد که امروز خادم و خدمت‌گزار شما باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امروز نیز برخی از این افراد صادق و برگزیده در سازمان حفاظت محیط زیست منتظر شهادت هستند و به آنها می‌گویم که در این سازمان، در باغ شهادت باز است.

سلاجقه تصریح کرد: شهدای ما با تقدیم خون خود جرثومه فساد را که امروز جهان را لکه‌دار کرده است از بین می‌برند. همانطور که در غزه مظلوم مقتدر می‌بینیم، امروزه مقاومت در جهان ایثار  می‌کند و مظلومیت را تبدیل به پرچم اصلی آزادی‌خوهان جهان کرده است و این مشابه همان کاری است که شهدای محیط زیست انجام داده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582359

مهمترین اخبار ایران و جهان: