نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 12:49

آماده‌باش کامل نیروهای امدادی هلال‌احمر مازندران

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران، از آماده‌باش امدادگران‌ و نجاتگران استان این جمعیت در پی صدور هشدار سطح نارنجی و بارندگی گاهی رگبار شدید، احتمال تگرگ و بارش برف در مناطق کوهستانی خبر داد.

هاتف باقر سلیمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارندگی گاهی رگبار شدید و رعدوبرق، وزش باد شدید،کاهش دما، احتمال تگرگ و بارش برف در مناطق کوهستانی بالای ۲ هزار متر امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر مازندران درحال آماده‌باش قرار گرفت.

وی‌افزود: در این اخطاریه مناطق اثر را دوشنبه شب در ارتفاعات و روز سه‌شنبه در نیمه شرقی استان اعلام شده و نسبت به آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌ها، تأسیسات و شکستن درختان هشدار داده شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان کرد:  علاوه بر این احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باقر سلیمی خاطرنشان کرد: تمامی امدادگران و نجاتگران‌ جمعیت هلال احمر استان در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت بروز حوادث احتمالی به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.

ازسوی مدیریت بحران مازندران هم اعلام شده، افراد از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین هم‌استانی‌ها از انجام سفرهای برون شهری و غیرضروری پرهیز کنند.

در کنار اینکه  تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی درحالت آماده‌باش قرار می‌گیرند، همه دستگاه‌های امدادی نسبت به خارج کردن ماشین‌آلات و سازه‌های موقت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اقدام فوری به عمل آورند.

همچنین رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در محورهای کوهستانی و هنگام شب علاوه بر رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیرها با احتیاط کامل تردد کنند.

طی این مدت کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز خودداری کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578615

مهمترین اخبار ایران و جهان: