نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 13:44

284 محل آلوده اصفهان از اراذل و اوباش و سارقان پاکسازی شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در یک ماه گذشته ۲۸۴ نقطه آلوده در سطح استان که محل فروش و استعمال مواد مخدر، منازل سارقان و محل تجمع و تردد اراذل و اوباش بود، شناسایی و پاکسازی شد.

سردار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: در یک ماه گذشته ۲۸۴ نقطه آلوده در سطح استان که محل فروش و استعمال مواد مخدر، منازل سارقان و محل تجمع و تردد اراذل و اوباش بود شناسایی و پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۷۸ نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و ۱۲۰۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند، افزود: در اجرای طرح امنیت محله محور بیش از ۷۰۰ سارق، اراذل و اوباش و عربده‌کشان در این محلات دستگیر شدند.

علینقیان‌پور با اشاره به شناسایی ۱۹۵۲ سایت مجرمانه فروش سلاح و مهمات و کلاهبرداری گفت: این سایت‌ها بسته شد و با گردانندگان آنها برخورد شده است.

فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه با رصد دقیق و مجددانه ۸۴۴ تخلف در فضای مجازی کشف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، بیان کرد: در راستای آگاهی‌سازی مردم ۱۷۳ جلسه با معتمدان محله‌ها، بازاریان، روحانیان، ورزشکاران و دانشجویان هر محله برای افراد برگزار شده و معضلات هر محله شناسایی شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ محله بزرگ در طرح امنیت محله محور شناسنامه‌دار شده است، بیان کرد: بیش از ۳۷۰۰ نفر از معتمدان محله که از طیف‌های مختلف جامعه با عوامل فراجا در ارتباط هستند، برای امنیت و آسایش محلات خود در حال فعالیت هستند.

علینقیان‌پور با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۹ باند بزرگ سرقت کشف و تعداد ۲ هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای در این مقطع زمانی دستگیر شدند، ادامه داد: در این مدت ۶۰۲ مورد کشف سرقت صورت گرفته است و به واسطه اقدامات صورت گرفته با کاهش ۴۰ درصدی سرقت روبرو هستیم.

فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه با مسدودسازی لینک‌های کلاهبرداری و دستگیری مجرمان ۳ میلیارد تومان به مالباختگان عودت شد، افزود: توسط کارشناسان سایبری فراجا ۸ هزار و ۳۵۱ مورد مشاوره در زمینه فعالیت‌ها، خدمات و مشکلات موجود در فضای مجازی به عموم مردم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما امنیت روحی روانی، جانی و سلامت روح و روان مردم است، تصریح کرد: در یک ماه گذشته بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ مورد بازدید از اصناف سطح استان به صورت شبانه‌روزی و انفرادی انجام شده است و ۳ هزار مورد تذکر و اخطار به اصناف داده شده است.

علینقیان‌پور با بیان اینکه در این مدت ۶۱۴ واحد صنفی متخلف با حکم قضائی بسته شدند، گفت: تخلفات صنفی و از جمله فروش کالاهای قاچاق و آنان که امنیت جانی و روانی جامعه را تهدید می‌کنند، علت پلمب اصناف بوده است.

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به تشکیل ۲۹۲ فقره پرونده مرتبط با مفاسد اقتصادی و شبکه‌های گسترده قاچاق در پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در آبان ماه امسال عنوان کرد: در حوزه شناسایی و برخورد با جرایم اقتصادی افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.‌

وی خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه امسال تشکیل پرونده‌های تخلفات اقتصادی کلان و باندی ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ارزش ریالی این پرونده‌ها نیز ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600015

مهمترین اخبار ایران و جهان: