نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 09:55

اهالی مناطق محروم و افراد بی‌بضاعت رایگان بیمه می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان محرومیت زدایی و رفع مشکلات محرومین را از اهداف این سازمان اعلام کرد و گفت: در این راستا طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته و افراد بی‌بضاعت رایگان بیمه می‌شوند.

محسن اسدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه محرومیت زدایی و رفع مشکلات محرومین از اهداف سازمان بیمه سلامت است، اظهار کرد: در این راستا طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی این طرح با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: افراد بی‌بضاعت و حاشیه نشین و افرادی که جزو ۵ دهک پایین جامعه قرار دارند به صورت رایگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

اسدبیگی با اشاره به اینکه اجرای طرح مناطق حاشیه نشین در قالب طرح ۲۰۲۰ در سطح کشور به خوبی اجرا شده است، بیان کرد: در لرستان هم ۷۳ هزار و ۱۹۹ نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند، بیمه سلامت بیش از ۹۰ درصد هزینه درمان این افراد را در بیمارستان‌های دولتی تقبل خواهد کرد.

به گفته وی این طرح در راستای فرمان مقام معظم رهبری و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و توسعه همزمان محلات کشور اجرا می‌شود، به گونه‌ای که توسعه و تحول اجتماعی در تمامی ابعاد صورت پذیرد و هیچ فرد نیازمندی در محلات کم برخوردار بلاتکلیف نباشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613959

مهمترین اخبار ایران و جهان: