نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 22:10

توصیه پلیس کهگیلویه و بویراحمد در چهارشنبه آخر سال/ هشدارآمار بالای تصادفات در استان و خبر بد برای اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر جایی که مردم در امنیت مشارکت داشتتد پلیس موفق تر بوده استان ما به عنوان یکی از استان های امن کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سردار کیقباد مصطفایی اظهار کرد: در ایام پایانی سال ۱۴۰۱ قرار داریم و مناسبت های خاص در روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید پیش رو داریم.

وی با اشاره به آیین چهارشنبه سوری در پایان سال بیان کرد: این آیین در استان ما از استقبال زیادی برخوردار نیست، هر ساله شاهد خسارت‌هایی به اموال و جان جوانان در چهارشنبه آخر سال هستیم.

 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در گذشته این آیین به شکل دیگری برگزار می شد، اما امروزه این مراسم به گونه ای است که در کشور شاهد برخی حوادث تلخ در چهارشنبه سوری هستیم.

مصطفایی عنوان کرد: پلیس به عنوان متولی نظم و امنیت در جامعه برای این شب تدابیری اندیشیده و آمادگی کامل و صد در صدی دارد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد نظم، امنیت، کاهش حوادث، حفاظت جان و اموال مردم است.

 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در چند روز گذشته در خصوص آگاهی بخشی به جامعه از سوی رسانه ملی و استانی به مردم در خصوص خطرات احتمالی آیین چهارشنبه سوری داده شده است.

مصطفایی بیان کرد: همه ما دوست داریم جامعه شاد و با نشاط داشته باشیم ولی در این شادی باید چهارچوب قانون در آن باید رعایت شود.

 وی افزود: در این شب برخی از مردم با روشن کردن آتش و ایجاد سر و صدا مزاحمت هایی را برای جامعه و دیگر شهروندان ایجاد می کنند، که اینها خط قرمز و ممنوعیت ما می باشد.

 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم تلاش کنند تا بر رفتار و اعمال فرزندان خود نظارت داشته تا خطری شامل آنها در این آیین سنتی نشود،در همین راستا از سوی پلیس با نصب بنر و بروشور ها خطرات احتمالی این شب به مردم اطلاع داده شده است.

 مصطفایی اضافه کرد: این آیین در استان ما خیلی مورد توجه نیست و مردم با فهم و درایت خود این آگاهی از خطر را دارند و هشدارهای پلیس نیز تاکنون تاثیرگذار بوده به گونه ای که در سال گذشته استان ما در میزان حوادث رخ داده آیین چهارشنبه سوری در رده پایین قرار گرفته بود و امید می رود امسال نیز مردم موارد ایمنی را رعایت کنند.

 وی با اشاره به کشفیات مواد محترقه گفت: ایست های بازرسی در ورودی و خروجی شهر ها برپا شد و کشفیاتی صورت گرفته، نظارت بر صنوفی که می‌توانند در خصوص تولید و یا توزیع مواد محترقه فعالیت داشته باشند نیز ادامه داشته و تخلفات کشف شده جدی نبوده است.

 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در خصوص چهارشنبه آخر سال در حدی که آیین منجر به مزاحمت و خسارت برای مردم نشود ما نیز هستیم و اگر موجب خسارت به مردم و جامعه شود پلیس این را بر نمی تابد و به صورت قانونی برخورد خواهد کرد.

 مصطفایی با اشاره به طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: طرح نوروزی را با هدف تامین نظم و امنیت عمومی جامعه اجرا خواهیم کرد و این طرح با دو هدف پیشگیری از وقوع سرقت ها و پیشگیری از وقوع تصادفات اجرا می شود.

 وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل گردش پذیر بودن، پذیرای مسافران زیادی خواهد بود و این طرح از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۲۴ فروردین نیز ادامه خواهد داشت به مسافران و رانندگان توصیه می شود که با آرامش رانندگی کرده و از جان خود و همراهانشان محافظت کنند.

 مصطفایی اظهار کرد: طرح ویژه ترافیکی پلیس نیز در این ایام با ۶۴ تیم محسوس در محورهای مواصلاتی و درون شهری استان و ۴۰ تیم نامحسوس ، شامل ۳۰ تیم نامحسوس در شهر و ۱۰ تیم نامحسوس درمحورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد، رانندگان سرعت های مجاز را رعایت کنندتا مشمول جریمه نشوند.

 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: از بیست و هفتم اسفند تا پایان سیزدهم فروردین نیز در حوزه سرقت پلیس طرح ویژه خود را اجرا خواهد کرد، مردم می‌توانند در صورت لزوم هرگونه سرقت و هنجارشکنی را از سوی سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش داده تا در کمترین زمان به آنها رسیدگی شود.

 مصطفایی بیان کرد: در رابطه با تردد خودروها در محورهای مواصلاتی تمهیدات لازم اندیشیده شده و توقیف های ساعتی را برای رانندگان متخلف در کنار جریمه در نظر گرفته ایم.

 وی ادامه داد: سرعت غیر مجاز، انحراف و استفاده از گوشی همراه خود باعث توقیف و جریمه می شود.

 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از مرخصی دادن به تمام سابقه داران سرقت و اراذل و اوباش در ایام تعطیلات نوروز خودداری شده، پلیس با متخلفین و برهم زنندگان امنیت جامعه برخورد قانونی و جدی خواهد کرد.

 مصطفایی ادامه داد:هر جایی که مردم در امنیت مشارکت داشتند پلیس موفق تر بوده ما در شاخص های امنیتی در کشور از جایگاه خوبی برخوردار هستیم و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان یکی از استان‌های امن محسوب می‌شود، ولی در حوزه تصادفات میانگین ما زیاد می باشد.

وی گفت: در ارزیابی صورت گرفته ۱۰ ماهه امسال میانگین نرخ وقوع تصادفات کشوری ۲۱۳۳ مورد بوده که این در کهگیلویه و بویراحمد در مدت زمان عنوان شده ۳۳۲۲ مورد بوده که یکهزار و ۱۸۹ مورد از میانگین کشوری بالاتر بوده است، از دلایل این بالا بودن تصادفات می توان به جاده های پر پیچ و خم و کوهستانی اشاره کرد ولی باید مردم به قوانین رانندگی و مقررات آنها پایبند بوده تا دیگر تا کمتر شاهد تصادفات باشیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروز و خالی شدن احتمالی منازل اظهار کرد:ما به عنوان شهروند باید سهم عمده ای در ایجاد امنیت داشته باشیم، با رعایت مسائل ایمنی برای منازل خود و نصب دوربین های مداربسته میتوانیم سرقت ها را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: امسال نوروز تقارن با ماه رمضان پیدا کرده است و پلیس نیز در این رابطه تمهیدات لازم را اندیشیده و همه ما ملزم به رعایت حرمت این ماه مبارک هستیم که مهمترین آن پرهیز از تظاهر به روزه‌خواری است، ولی امکان حضور مسافران نوروزی در این ماه در کهگیلویه و بویراحمد زیاد می باشد که در این خصوص نیز تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091415

مهمترین اخبار ایران و جهان: