نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 08:50

۲۴۴ هزار و ۳۱۳ خانوار یارانه بگیر در خراسان جنوبی

بیرجند_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از وجود ۲۴۴ هزار و ۳۱۳ خانوار یارانه بگیر شامل ۱۴۴ هزار خانوار شهری و ۱۰۰ هزار خانوار یارانه بگیر روستایی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی شب گذشته در جلسه کمیته طرح کالا برگ الکترونیکی _اختیاری گفت: ۲۴۴ هزار و ۳۱۳ خانوار خراسان جنوبی شامل ۱۴۴ هزار خانوار شهری و ۱۰۰ هزار خانوار روستایی خراسان جنوبی یارانه بگیر هستند که می‌توانند از طرح کالا برگ الکترونیکی _ اختیاری برای خرید کالاهای مورد نظر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته جلساتی برای توجیه معاونان فرمانداران، مدیران جهاد کشاورزی و صمت برگزار شده است، افزود: تا کنون ۴۸ فروشگاه در مرکز استان برای مشارکت در اجرای این طرح ثبت نام کرده‌اند و ۱۳۰ فروشگاه دیگر هم در این خصوص فعال می‌شوند.

به گفته وی ۴۵۰ فروشگاه تقاضای مشارکت در اجرای این طرح را داده‌اند و خانوارهای یارانه بگیر به شکل اختیاری می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای این طرح خانوارهای یارانه بگیر ده قلم کالا شامل برنج، قند و شکر، روغن، شیر، مرغ و تخم مرغ، ماکارونی و… را می‌توانند از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مشارکت کننده در اجرای این طرح خریداری کنند.

اشرفی تصریح کرد: افراد در اجرای این طرح یک ماه زودتر از یارانه خود برای خرید کالاهای مشخص شده با هر نشان تجاری می‌توانند خریداری کنند.

وی ادامه داد: کمیته‌های شهرستانی اجرای این طرح برای آموزش مجریان باید تشکیل شوند و از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی شهرستان‌ها برای مشارکت در اجرای این طرح هم باید دعوت شود.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از احتکار کالا و ایجاد امنیت غذایی و سلامت خانوارها در استفاده از مزایای این طرح است و سازمان جهاد کشاورزی استان باید اقدامات لازم را برای تأمین کالاهای مورد نظر انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی، صمت و تعاون کار و رفاه اجتماعی نظارت بر اجرای این طرح را انجام می‌دهند، ادامه داد: جلسه شورای اطلاع رسانی استان باید برای اطلاع رسانی مناسب برای رفع ابهام‌های موجود در زمینه اجرای این طرح برگزار شود.

وی افزود: در این مرحله از اجرای این طرح فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی برای مشارکت در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی_ اختیاری ثبت نام می‌کنند و زمان اجرای آن به شکل کشوری اعلام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075859

مهمترین اخبار ایران و جهان: