نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 14:19

راه‌اندازی انبار دارویی اربعین در شلمچه/کلنگ‌زنی بیمارستان 250 تخت‌خوابی شادگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از کلنگ‌زنی بیمارستان 250 تخت‌خوابی شادگان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نشست خبری اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی آبادان، امروز در حضور مدیران و معاونین نهاد متولی بهداشت و درمان ر جنوب غرب خوزستان، برگزار شد.

در این نشست، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان از ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج و وجود داروخانه مرتبط با این افراد در هر سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد و اظهار کرد: افزایش تعداد داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان از جمله اقداماتی بود که در این راستا صورت گرفت و عقد قرارداد با سه داروخانه برای ارائه دارو به بیماران خاص در سالی که گذشت نیز به انجام رسید.

کشف ۱۷ هزار قلم داروی قاچاق

زینب جوانمردی ادامه داد: برگزاری فراخوان به منظور افزایش داروخانه‌های روزانه تا ساعت ۲۴ و ایام تعطیل و جمعه‌ها به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام پیک کرونا و آنفولانزا نیز اجرایی شد.

وی همچنین از استقرار و تجهیز انبار استراتژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت و خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی یادشده بیش از یکهزار و ۶۰۰ بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده و تولیدکننده اقلام سلامت داروی خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل در بخش‌های مختلف معاونت غذا و دارو صورت گرفت. همچنین در یکسال گذشته با همکاری واحدهای مختلف معاونت غذا و دارو به همراه کارشناسان مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، بیش از ۱۷هزار قلم کالای سلامت‌محور مکشوفه قاچاق داشتیم.

معاون غذا و داوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان از انهدام بیش از ۵۰ تن کالای مکشوفه قاچاق و تاریخ گذشته به ارزشی بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: توزیع بیش از ۳۴۰ هزار قوطی شیرخشک ساده و بالغ بر هفت هزار قوطی شیر خشک رژیمی در منطقه تحت پوشش دانشگاه شکل اجرایی به خود گرفت. همچنین توزیع بیش از ۶۰۰ هزار عدد انواع سرم‌ها در دفعات مختلف در داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه محقق شد و تامین و توزیع ۲۴۹هزار سرم به بیمارستان‌های تحت پوشش نیز شکل اجرایی به خود گرفت.

وی از پیگیری و توزیع بیش از دو میلیون ورق قرص آنتی‌بیوتیک به داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت: پیگیری و توزیع بیش از ۱۶۰ هزار عدد انواع شربت آنتی بیوتیک مصرفی در داروخانه‌ها صورت گرفت و توزیع ۱۱۸هزار آنتی بیوتیک‌های بیمارستانی نیز اجرایی شد. همچنین راه‌اندازی انبار اربعین در شلمچه و حضور مستمر انباردار را در این انبار را نیز اجرایی کردیم.

تحصیل ۱۶۰۰ دانشجو در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان

وی همچنین از کسب رتبه اول کشور در بین معاونت‌های هم‌تراز در زمینه برنامه عملیاتی گفت و اضافه کرد: سهمیه دارویی دانشگاه به میزان ۵۰درصد بالا رفت و از ۸ درصد به ۱۲درصد رسید و به دنبال آن هستیم که این سهمیه را نیز افزایش بدهیم.

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تأکید بر اینکه هیچ دانشجوی متقاضی خوابگاهی در این دانشگاه مشکل اسکان ندارد، اظهار کرد: ۱۶۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی آبادان در حال تحصیل هستند.

سعید جلوایی از فعالیت ۱۵۰ نفر به عنوان هیات علمی در این دانشگاه گفت و افزود: این اساتید در ۱۱ رشته خدمات‌رسانی می‌کنند و در حال حاضر ۱۰ ورودی رشته پزشکی را تربیت کردیم و خروجی این اتفاق برای مردم منطقه خدمت بزرگی خواهد بود. با توجه به بودجه کل کشور سه خوابگاه را در نظر گرفتیم و یک خوابگاه برای دختران و دو خوابگاه برای پسران داریم که با توجه به این حجم از خوابگاه، هیچ دانشجویی که نیاز به این خدمات داشته باشد بدون اسکان نخواهد ماند.

وی یادآور شد: حتی دانشجویان اهل اروندکنار و شلمچه نیز که نسبت به دانشگاه فاصله دارند امکان استفاده از خوابگاه را خواهند داشت. جلوای بیان کرد: در بحث غذای دانشجویی نیز با وجود هزینه‌‎های کم، مشکلی نداشتیم و سعی کردیم رفاه کامل را در این حوزه هم برای دانشجویان فراهم نماییم.

تحقق احداث بیمارستان جدید شادگان

در ادامه این نشست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شادگان بدر آینده نزدیک خبر داد.

سید محمد محمدی در این نشست خبری، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه نظارت بر درمان صورت گرفته است و با همکاری بین‌بخشی، برخوردهای خوبی با متخلفان درمانی و بحث پول‌های زیرمیزی صورت گرفته است و حتی شاهد چند تعطیلی مطب نیز بوده‌ایم. اگر شکایتی مبنی بر پرداخت پول در حوزه خارج از بیمارستان دریافت کنیم آن پول حتماً به بیمار برگشت داده خواهد شد و پزشک خاطی نیز جریمه می‌شود.

محمدی افزود: برای تعرفه‌های دندانپزشکی نیز واحد بازرسی جداگانه و شماره تماسی ویژه را در نظر گرفتیم که این شماره تماس در معرض دید عموم قرار گرفته است و امیدواریم مردم عزیز نیز در این حوزه ما را یاری داده و نسبت به اعلام تخلفات صورت‌گرفته در حوزه دندانپزشکی با ما همکاری کنند.به دنبال آن هستیم که در شیفت‌های عصر نیز با کمک خیریه‌ها با تعرفه‌ای متعارف و ارزانتر از مطب، خدمات دندانپزشکی ارائه بشود. این خدمات هم اکنون در دارخوئن و شادگان ارائه می‌شوند و در آینده نزدیک هم پیگیر اجرایی شدن آن در آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به این موضوع که پروژه‌های بهداشتی بسیاری در کشور در حال پیگیری هستند، گفت: سهم سه شهرستان آبادان و خرمشهر و شادگان ۳۱ پروژه است که احتمال افزایش این عدد نیز وجود دارد. همچنین مرکز بهداشت شهید باهنر آبادان که ساخت دوباره آن از سال ۹۶ متوقف شده بود با توجه به اعتبارات و همکاری پالایشگاه در روزهای آینده با اعتبار اولیه ۱۳ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد ضمن اینکه ساخت یکی از مراکز بهداشت شادگان نیز از سال ۹۶ متوقف شده بود که سال ۱۴۰۱ پیمانکار قبلی کنار گذاشته و موضوع وارد مناقصه شده و پیمانکار جدید مشخص شده و در آینده نزدیک کلنگ‌زنی آن نیز صورت می‌پذیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1058515

مهمترین اخبار ایران و جهان: